A BKK-s dolgozói tesztkártyák kiosztásával megkezdődött az elektronikus jegyrendszer első próbaüzeme - írta közleményében a cég. Az első tesztüzemben a több száz dolgozói tesztkártyával a rendszer működéséhez szükséges szoftverelemeket és gyártósorokat tesztelik.
Hamarosan elindul a rendszerhez kapcsolódó internetes oldal is, amelyen az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos, folyamatosan frissülő adatok lesznek elérhetők.
A tesztkártyák kibocsátásával párhuzamosan a központi hardver- és szoftverrendszerek, adatkapcsolatok és tranzakciós rendszerek elkészítésén dolgozik a BKK a Scheidt&Bachmannal közösen. Emellett
több mint 2500 fővárosi közösségi közlekedési járműre kell felszerelni az érvényesítő készülékeket.
A BKK azt írta, hogy a metrókapuk és HÉV-vonalak rendszerbe kapcsolására is ütemezetten kerül sor a rendszer 2017 decemberi üzembe helyezéséig.
A jegyrendszer működésének alapját a központi elszámolórendszer jelenti, amely egyebek mellett
nyilvántartja a kártyákat és a vásárlásokat, elvégzi az árkalkulációt és a pénzügyi elszámolásokat.
A metró- és a kiemelt HÉV-állomásokra automatikusan működő kapukat helyeznek ki, az ellenőrök pedig hordozható kézi készülék segítségével dolgoznak majd.
A papírbérleteket és -jegyeket chippel ellátott műanyag kártya váltja fel, amelynek "megszemélyesített", névvel és fényképpel ellátott, illetve anonim formáját is választhatják majd az utasok.
A megszemélyesített közlekedési kártya másnak nem lesz átruházható, így például a különböző bérleteket is csak erre a kártyára lehet majd megvenni.
Az anonim kártya csak azonosítószámot tartalmaz majd, így másra is átruházható, átadható lesz. Ez a kártya a hozzárendelt egyenleg terhére kizárólag jegy típusú termékek vásárlására jogosít.