A 3-as metró utasforgalmának 60 százalékát, a kapacitás 45 százalékát tudják buszokkal pótolni, ennél nagyobb, a metró nyomvonalát követő felszíni pótlóbuszos kapacitás nem biztosítható - írta a BKK és a BKV az MTI-nek egy közös közleményben. A Origo hétfőn írta meg, hogy a belvárosban működésképtelen lesz a metrópótlás a tervezők szerint, a kiskörúti szakaszon ugyanis a pótlóbuszoknak
a villamosokkal együtt kell majd araszolniuk a síneken.
A két közlekedési társaság szerint mindenképpen szükség van más eljutási lehetőségek biztosítása is, ez alternatív útvonalakon közlekedő tehermentesítő járatok szervezésével, illetve meglévő járatok sűrítésével, vonaluk meghosszabbításával érhető el.
Ennek szervezése a BKK és a BKV tájékoztatása szerint már folyamatban van, vizsgálják egyebek mellett a 12-es villamos vonalának meghosszabbítását a Lehel térig, valamint az 1-es, a 2-es, a 4-es, a 6-os és a 14-es villamosok sűrűbb indítását, de egyeztetnek arról is, hogy a városon belüli nagyvasúti hálózatot hogyan használják fel.
A cégek szerint
a kerékpáros pótlás csak szezonális jellegű lehet.
Napi félmilliós utasforgalom mellett ez pusztán elhanyagolható részt vehet át szerintük. Hozzátették: a városnak elég sok kerékpárt kellene vásárolnia.
Teljesen nem lehet elkerülni a kisebb kényelmetlenségeket, de a BKK mindent megtesz azért, hogy a metrópótlás a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozza majd a fővárosban közlekedőknek - olvasható a közleményben.