A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tesz, mivel szerintük többrendbeli bűncselekmény gyanúját veti fel, hogy a BKV a közbeszerzési szerződéssel ellentétben vélhetően új orosz metrókocsikat szerzett be a 3-as vonalra. A DK-s Gy. Németh Erzsébet jelezte: ismeretlen tettes elleni feljelentésüket a versenyhivatalnál és a legfőbb ügyészségen is megteszik.
A DK örül annak, hogy a 3-as metró szerelvényei megújulnak, de nem tudják szó nélkül hagyni, hogy egy 69 milliárd forintos tenderben hivatali visszaélés és versenykorlátozás történhetett – fejtette ki az ellenzéki politikus.
Tarlós István főpolgármester szerint lehet találgatni, de neki nincs olyan információja, hogy a felújítás helyett új metrókocsikat szállított volna az orosz Metrovagonmasz. Tarlós István az Origónak korábban azt mondta, "úgy tűnik, a kákán is csomót keresnek egyesek, hát már az is baj, ha – tételezzük fel – jobb metrót kapunk a pénzünkért, mint számítottunk rá?"
A főpolgármester arra reagálva beszélt az Origónak, hogy előbb a 444.hu, majd a Népszabadság szakértőkre hivatkozva azt valószínűsítette, hogy a valódi verseny elkerülése és
az orosz partner helyzetbe hozása miatt kiírt tender győztese nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít.
Játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik, most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap, vagy ha teljesen újakat?"
– tette fel a kérdést Tarlós, aki megjegyezte: őt főpolgármesterként a találgatások, névtelen szakértői nyilatkozatok nem érdeklik, csak az, hogy biztonságos szerelvényeken utazhasson az a napi félmillió ember, aki a 3-as metrót használja.
A BKV a napokban közleményben utasította vissza "a magas színvonalon történt metrófelújítás" kritikáját. A közlekedési cég tudatta: a szerződésmódosítások mérlege – a korszerűbb elemek alkalmazása, a felújítási terjedelem és a tervezett élettartam növelése felár nélkül – a BKV és a főváros számára pozitív.
A BKV szerint a Metrovagonmasz "a szerződésben foglaltaknak megfelelően végzi a metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítását".
A felújításra kiírt tender a BKV szerint továbbá "semmilyen módon nem volt és nem is lehetett testre szabva".