A tanárképzéssel kapcsolatos egyeztetésen részt vett a Debreceni Egyetem, az Eszterházy Károly Főiskola, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem hallgatói képviselője.
Gulyás Tibor közlése szerint a rendezvény kiemelt céljaként összegyűjtötték és súlyozták a legfontosabb változtatási igényeket a tanárképzés terén a jövő tanárai.
Mint kiemelte: konszenzus alakult ki a hallgatói képviselők között abban, hogy biztosítani kell a gyakorló iskolák választásának lehetőségét, és
a képzés területén növelni kell a szakmódszertani és pedagógiai tartalmak súlyát.
Utóbbit elősegítené egy olyan szakmódszertani doktori iskola létesítése, amelyben a képzés arra készítené fel az oktatókat, hogy a szakmódszertani szemléletre fókuszálva történjen a tudás átadása. A reformpontok közül a jelenleg nem kielégítően működő alkalmassági vizsga szigorítását, az egészségügyi alkalmassági vizsga beemelésének szükségességét, valamint az egységes képzés támogatását hangsúlyozták a résztvevők.
A megbeszélésen, amelyen jelen volt mások mellett Gloviczki Zoltán, a Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Bizottságának elnöke, sikerült tisztázni azokat a szerződést érintő homályos pontokat, amelyekre a Klebelsberg-ösztöndíjas hallgatók az intézményi tájékoztatásban eddig nem kaptak kielégítő válaszokat - közölte a HÖOK elnöke.