A Közlekedési Múzeum gyakorlatilag üres, a kiállítási tárgyak 90 százalékát már elszállították, néhány nagy méretű, főleg vasúti jármű maradt még az épületben, illetve a tetőn látható repülő. Gyorgyevics Benedek, a beruházásért felelős Városliget Zrt. általános vezérigazgató-helyettese elmondta: a nagy méretű műtárgyak szállítását már csak bontással, nehézgépek segítségével lehet megoldani, az élet- és balesetveszély így komolyan fennáll, ezért szükséges a terület elkordonozása.
A Városliget Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében választja ki alvállalkozóit, így történt a Közlekedési Múzeum bontásáért felelős Bont-Tör Zrt. megbízásánál is. Az alvállalkozók megkérték az engedélyeket a bontáshoz, a terület lehatárolása ezért teljesen jogszerű volt, ez viszont felháborodást keltett a Liget-Projektet ellenző, magukat Ligetvédőknek nevező civil csoport tagjaiban, akik különféle - nem mindig legális - módszerekkel próbálják megakadályozni az épület lebontását. Hétfőn éjjel a csoport tagjai dulakodni kezdtek a biztonsági szolgálat tagjaival, miután bejutottak a kordonok mögé. Az ügyben rendőrségi vizsgálat indult.
Sághi Attila műszaki vezérigazgató-helyettes a mai sajtóbeszélgetésen kiemelte:
olyan épület bontása zajlik, amelynek az építési területén konkrétan növekszik majd a parkterület.
A szakember elmondása szerint - bár lehetőség lett volna a Közlekedési Múzeum körül lévő terület teljes lezárására - a kerékpáros közlekedés számára a kerékpáros szervezetek kérésére fenntartottak egy kétméteres sávot. Folyamatosan egyeztetnek az általuk legitimnek tartott civil szervezetekkel és a környéken lakókat is tájékoztatják az építkezés folyamatairól.
Akinek van jogosultsága szabadon betekinthet a pontos tervekbe is,
ezért is különösen érthetetlen a Ligetvédők indulata a beruházás ellen, a módszereiket Sághi nem minősítette, de kifejezte aggodalmát a biztonsági szabályok sorozatos megszegése miatt a civilek részéről.
Ma is kijutott a Ligetvédők akciójából, ottjártunkkor az egyik aktivista éppen a lezárt területen, az egyik épület tetején provokálta a biztonsági szolgálat tagjait, majd azt állította, hogy az őrök megverték és erről felvételt is készített mobiltelefonjával. Társai valóban mutattak egy videót, azon viszont nem lehet eldönteni, hogy az őrök egyáltalán hozzáértek-e az aktivistához. Miután a férfit lehozták a tetőről mentőt hívtak a Ligetvédők, hogy látletet készüljön a sérüléseiről, a mentősök azonban miután megvizsgálták azt mondták: nem igényel semmilyen ellátást.
Több lesz a zöld fent, és a tér lent
A ma bemutatott tervek szerint a Közlekedési Múzeum bruttó szintterülete nő, a térszint alatti bővítésnek köszönhetően azonban a felszíni területe csökken, így mintegy 1000 négyzetméterrel nagyobb lesz a parkfelület. A Hermina úton egy jelenlegi épület helyén épül a Városliget üzemeltetési központja, 7,5 méteres maximális párkánymagassággal.
A beruházás többi része egyelőre csendes
Gyorgyevics Benedek közölte: a birtokvédelmi eljárás a volt Hungexpo-irodaházak telkén is megindult; a beruházó reményei szerint ott nem kerül sor a Közlekedési Múzeum bontásánál tapasztalt konfrontációra. A sajtóbeszélgetésen elhangzott, hogy a Petőfi Csarnok bérlőjével folytatott tárgyalásokon "a megállapodás kapujában állnak", így az épület őszre tervezett bontása nincs veszélyben.