84 milliárdot költött reklámra Gyurcsány és Bajnai kormánya
![Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon](https://cdn.origo.hu/2023/12/HXuHrz5ZdfbGLRPTEeiswWKxUkAa5RBJe3xxverjEAo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcwNmNiMmJmYTBmYTRkNzk4MjllMDg2NDkwNzVmNmZm.webp)
Mintegy 84 milliárd forintot költöttek a Gyurcsány–Bajnai-kormányok 2006 és 2010 között állami hirdetésekre és kampányokra – írta a Magyar Idők. Ebből az összegből sok baloldali sajtótermék is részesült.
Az állami kommunikációs és reklámköltések a gazdasági válság kitörésekor voltak a legmagasabbak: 2009-ben több mint 22 milliárd forintot fordítottak reklámra.
A lap a hivatalos adatokat ismertetve megjegyzi, hogy az Index 748 millió forinthoz jutott 2006–2010 között, az Axel Springer pedig 3,4 milliárdhoz. A Népszabadság négy év alatt 2,6 milliárdhoz jutott, az RTL Klubban pedig 12 milliárd forintért hirdettek a szocialista kormányok.
A cikk szerint a köztévé Nap Tv című műsora 2,3 milliárd forintban részesült, a HVG 561 millióban, a 168 Óra 423 milliót kapott, a Magyar Narancs pedig 152 milliónyi hirdetést adott el az államnak. A Magyar Idők összehasonlításul megjegyezte:
a Fidesz-kormány 2010 és 2014 között hárommilliárd forinttal kevesebbet költött állami hirdetésekre,
pedig elvileg a hirdetési piac árai emelkedtek. A cikk kiemeli Bajnai Gordon volt miniszterelnök két korábbi érdekeltségét. Akkor, amikor Bajnai felügyelte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, a médiavásárlásra kiírt, 1,6 milliárdot érő pályázatot a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte, de jutott a keretből a Café PR Kft.-nek is, aminek korábbi tulajdonosa az SZDSZ-es Kóka Jánoshoz és Bajnaihoz volt köthető.