Ha elmarad az uniós támogatás, az OTP száll be a 3-as metró felújításába
![alagút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY metró sebességkorlátozás](https://cdn.origo.hu/2023/12/lYLNUwqV69WBiCiGeOAJlmiZF3rFz9Ez2Wlcp5Gd914/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzU4ZDA1MzM3YTliZjRjNDRiYzc2MzQwOGEyNDAxNjMy.webp)
A Népszabadság értesülése szerint a támogatási kérelem elutasítására, illetve a részleges finanszírozásra már a kormányzati döntéshozók is egyre nagyobb esélyt látnak. Tarlós István főpolgármester a lapnak azt üzente: neki mindegy, hogy a kormány uniós támogatásból vagy hitelből teremti elő a pénzt, de állnia kell a költségeket, mivel ígéretet tett rá.
Az Európai unió alapvetően nem finanszíroz olyan beruházást, amely nem tartalmaz fejlesztést, bővítést, csak felújítást. Főként a vitatott tenderek árnyékában. A 3-as metró esetében pedig nem változik a pálya hossza, nem lesznek új állomások és az akadálymentesítés sem lesz teljeskörű.
Az OTP nem erősítette meg, de nem is cáfolta a lap információit, miszerint a bank állhat egy esetlegesen megalakuló konzorcium élére, ami a metór felújítását finanszírozná.