Még nem tudni, miből pénzelik a 3-as metrót
![alagút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY metró sebességkorlátozás](https://cdn.origo.hu/2023/12/lYLNUwqV69WBiCiGeOAJlmiZF3rFz9Ez2Wlcp5Gd914/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzU4ZDA1MzM3YTliZjRjNDRiYzc2MzQwOGEyNDAxNjMy.webp)
A lapnak Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára azt mondta: várhatóan az unió vissza nem térítendő támogatás formájában fedezi a költségek felét - nagyjából 70 milliárd forintot -, a fennmaradó 70 milliárdot pedig a magyar állam visszatérítendő támogatásként biztosítaná a fővárosi önkormányzatnak. Úgy vélte,
az EU nem tagadhatja meg a beruházás támogatását.
Ez esetben Budapestnek tíz év alatt, évi 7 milliárd forintos részletekben kellene visszafizetnie a kamatmentes kölcsönt. Ennek forrása lehet a dugódíj, a közösségi közlekedés nagyobb arányú állami kompenzációja, illetve új elemként a kerületi parkolási bevételek egy részének a fővároshoz irányítása - írta a lap, hozzátéve: a kormány azt sem tartja kizártnak, hogy a főváros kigazdálkodja az évi 7 milliárdot.