Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára a lapnak elmondta, hogy
az elmúlt két évben nagyjából 6500 megkeresést küldött külföldre a NAV,
az esetek legnagyobb részében az EU valamely tagállamába.
Legtöbbször az áfacsalások felgöngyölítéséhez kért segítséget a magyar hatóság, amely főként a látókörébe került magyarországi cégek külföldi üzleti kapcsolatairól és ügyleteinek körülményeiről érdeklődött.
"A válaszadás időkeretét nemzetközi jogszabályok határozzák meg. Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb ország siet, amennyire tud, a válaszok beérkezését pedig leginkább az adott ügy bonyolultsága, összetettsége határozza meg" – magyarázta a helyettes államtitkár, hozzátéve: a legtöbb állam hatósága a végleges válasz megadásáig is segítséget nyújt. Tavaly átlagosan 89 napon belül reagáltak a külföldi hatóságok, egy évvel korábban még átlagosan 129 napot kellett várni.
A NAV néhányszor – az elmúlt két esztendőben évente pár tucat esetben – arról is érdeklődött más államoktól, hogy
egy-egy magánszemély milyen jövedelmet szerzett külföldi munkaviszonyból,
emellett elkért banki adatokat, kölcsönökkel kapcsolatos információkat is. Leggyakrabban Németországba, Szlovákiába és Ausztriába küldtek ilyen megkereséseket.