A képviselő a leendő csabacsűdi üzemmérnökségnél zajló építési területen tartott sajtótájékoztatón ismertette, hogy jelenleg a földmunkák és a régészeti feltárás zajlik.
Az M44-es elkészültével Békés megye ország vérkeringésének rész lesz - a képviselő szerint. Hozzátette, hogy a kormány a Tiszakürt-Kondoros közti, 60 kilométeres szakaszra 145 milliárd forintnyi hazai forrást szán.
Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője ismertette, hogy a lőszermentesítéssel, valamint a cserje- és bozótvágással már a teljes 60 kilométeren végeztek, egyes szakaszokon pedig földmunkák és töltésalapozási munkák folynak.
Idén ősszel kezdődik a próbaszakaszokon az aszfaltozás és a keresztező földutak felújítása.
Az M44-es gyorsforgalmi út három szakaszból áll majd: a Kecskemét, Nagykőrös és Tiszakürt közötti 31 kilométeres; a Tiszakürt és Kondoros közti 61,4 kilométeres; valamint a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométeres szakaszból. A beruházás összesen 110 kilométer, amelyből 54,6 kilométernyi fejlesztés Békésben valósul meg.
A Tiszakürt-Kondoros szakaszon a Körös felett a térség építészeti hagyományait megőrizve,
egy 450 méter hosszú acél ívhíd vezeti majd át az utat
, és két kisebb híd is épül. Cserkeszőlőnél, Kondorosnál és Szarvasnál pihenőt alakítanak ki, Kardos és Csabacsűd között pedig üzemmérnökségi telep létesül.
A Tiszakürt-Kunszentmárton közötti 20,5 kilométer hosszú szakasz kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. - Hódút Kft. konzorcium végzi 56,5 milliárd forint értékben. Ugyanez a kivitelező építi a Csabacsűd-Kondoros közötti 20,4 kilométer hosszú részt 45,2 milliárd forintért. A Kunszentmárton-Csabacsűd közötti 20,5 kilométer szakaszt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. - Swietelsky Magyarország Kft. - Soltút Kft. - A-Híd Zrt. konzorcium építi 43,98 milliárd forintért.