Négy nappal a baleset után már semmi sem utal arra, hogy milyen súlyos baleset történt a forgalmas kereszteződésénél, ahol az M7-es autópályára és a 7-es főútra lehet felhajtani. Akkor azonban órákra lezárták a Budaörsi utat, a BAH-csomópont és a Karolnia út közötti részt a helyszínelés idejére. Autóval csak araszolva lehetett haladni, és több BKV-járat is szünetelt. Gyakorlatilag az egész város megbénult.
Egy óriási tűzoltóautó dőlt az oldalára, pont egy kisbuszra, amely mellette ment. Végül két daru kellett ahhoz, hogy leemeljék az oldalára fordult tűzoltóautót a kisbuszról.
A baleset egyik szemtanúja azt mondta a Borsnak, hogy többen odarohantak a sofőrhöz, hogy kiszabadítsák, de semmi esély nem volt arra, hogy megmozdítsák a 26 tonnás autót. A 64 éves férfi beszorult a kaszniba, de nem halt meg azonnal. Egy másik autó sofőrje még beszélt vele, de mire le tudták emelni a tűzoltóautót a kisbuszról, a férfi megfulladt a tűzoltóautó súlya alatt.
Mi már arra lettünk figyelmesek, hogy szirénázva érkeznek a tűzoltóautók, és nagyon nagy a kocsisor"
- ezt pedig már ma mondták a közeli benzinkút alkalmazottai.
Egy nevét nem vállaló tűzoltó azt mondta, hogy az autó a Tas vezér utcából indult egy égő gyermekotthonhoz.
A helyszínelők által az aszfaltra rajzolt jelekből arra is lehet következtetni, hogy a bal oldali padka dobta meg az amúgy is
nehezen manőverezhető, ingatagságra hajlamos tűzoltókocsit.
Egy ilyen autót vezetni nagyfokú nehézséggel, kockázattal és stresszel is jár - tudtuk meg egy közlekedési szakértőtől.
Azok az autók, amelyeken megkülönböztető jelzés van, ha riasztást kapnak, akkor sietniük kell, tehát gyorsan kell menniük. Ehhez meghatározott feltételek teljesülése esetén áthághatják a KRESZ szabályait is, például átmehetnek piros lámpán. Ott próbálnak meg menni, ahol a leggyorsabban tudnak haladni"
- mondja Lovas Károly.
A szakember azt is hozzáteszi, hogy nagyon fontos, hogy a megkülönböztető jelzést használó autó sofőrjének meg kell győződnie arról, hogy számára a szabad utat biztosították. Tehát, ha neki piros a lámpa, hiába használja a kék lámpát és a szirénát, azon csak akkor mehet át, ha a zöld lámpa felől érkezők észrevették, és el is engedik.
Ráadásul nehezítő körülmény, hogy egy magas felépítésű, magas súlyponttal bíró autóról van szó,
amelyet a nagy tömege miatt sokkal nehezebben lehet felgyorsítani, nehezebben lehet lefékezni, és a kanyarokban könnyebben ki lehet billenteni a stabilitásából.
Ekkor labilissá válik, és nagyon könnyen felborulhat.
Ennél ha kanyarban megy, és a belső íven lévő kerekét valami megdobja, akkor az rásegít, hogy kibillenjen. Itt is - a hírek szerint- valami ilyesmi történhetett, azaz a tűzoltóautó elveszíthette az egyensúlyát, és így felborult. Nagy szerencsétlenség volt, hogy ott volt egy másik autó."
- teszi hozzá a szakértő, aki azt is elmondta, hogy az ilyen nehéz tűzoltóautóknál, amik vizet visznek, vagy a darus autók, különösen nagy szakértelmet, tapasztalatot igényel a vezetésük, hiszen gyakori eset, hogy váratlan helyzetekben is hirtelen kell irányt változtatniuk, vagy éppen fékezniük.
Az ügyben a vizsgálat indult, halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. A nyomozás persze még tart.