Az MTÜ kampányának célja a belföldi turizmus élénkítése, fő üzenete pedig, hogy Magyarország sokkal izgalmasabb és változatosabb, mint amilyennek gondoljuk. Az idei év kiemelt térségei a Balaton, a Tokaj-Nyírség- Felső-Tisza és a Sopron-Fertő. A kampányban az MTÜ együttműködik többek között a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel, valamint eddig országszerte több mint 300 partner csatlakozott, amelyek „Helló Nyár!" néven speciális ajánlatokkal, kedvezményekkel várják a látogatókat.
„Nagyon tartalmas időtöltésnek tartom a geocachinget, hogy az ember elmegy túrázni és talál egy izgalmas tartalmakkal teli ládát – ez gyerekorrunk óta tartó „kincskereső álom", ráadásul az ember kimozdul, ami egy soha el nem múló élmény, így a kettőnek nagyon szerethető ötvözete ez az egész. A mai on-line világban dicséretes ebben részt venni,
hiszen inkább letöltünk egy kirándulást, virtuálisan megyünk mindenhova."
– mutat rá a szomorú igazságra tréfásan Harsányi Levente, a kampány influencere.
A geocaching az Egyesült Államokból indult szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi, melyet Magyarországon hivatalosan a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) képvisel.A geocaching lényege, hogy egy ládikát (ez a "geocache", magyarul "geoláda") egy játékostárs elrejt egy olyan helyen, amit felfedezésre, megismerésre érdemesnek tart, GPS-szel rögzíti a rejtekhely pontos koordinátáit és a bemutatandó látnivalóról egy ismertetőoldalt készít. Ez – jóváhagyás után – megjelenik a geocaching.hu honlapon, ahonnan más játékosok letöltik az adatokat navigálásra alkalmas készülékükre és annak segítségével megkeresik a geoládát.
„Én eddig kettő ládát találtam meg, hamarosan megyünk a harmadikért." – meséli az ismert műsorvezető – „
A ládákban többek között füzet, íróeszközök, játékismertető, és kisebb ajándékok találhatók.
Ildomos beleírni 1-1 mondatot (ki vagy, honnan jöttél, és sok sikert kívánni a következőnek), de az is dívik, hogy bele tégy és kivegyél egy apró ajándékot. Maga a felfedezés és a megtalálás öröme gyerekkorunk óta kódolt öröm, így mindenki önfeledten élvezheti a geocachinget."
A megtalálás aktusa a közösség részévé tesz.
– mutat rá Harsányi Levente. „Van egy igény rá bennem, nézem az applikációt, keresem a következőt. Automatikusan belépsz egy közösségbe, és a beírások által kicsit közelebb kerülsz az előtted ott járókhoz, a ládát már megtalálók gondolataihoz."
Mostanság lesz igazán majd izgalmas felnyitni egyet-egyet, mert egyre többen írtak bele. Amelyeket én találtam, abban eddig már 5-6 beírás volt.
– csinál kedvet az influencer. Az ország minden szegletében találnak ládát a geocaching hívei.
Maga a geoláda valójában egy vízhatlanul záródó háztartási doboz. A sikeres kincsvadász beírja az abban található az ún. „logbook"-ba látogatásának időpontját és a játékban használt nevét a naplóba.
A felnőtt játékosok számára többnyire a naplóban található jelszó a legfontosabb zsákmány, ugyanis ezzel tudják a geocaching.hu oldalon bejegyezni a találatukat és megosztani kalandjaikat, a gyerekeket pedig elsősorban a láda kincsei hozzák lázba. A látnivaló, a ládához vezető kirándulás pedig mindenki számára egyaránt élmény.
A már említett együttműködés, miszerint a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaszi-nyári kampánya során együttműködik a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel hatékonyan ösztönzi a szabadba vágyókat Magyarország rejtett kincseinek felfedezésére. Ezt elősegítendő
az MTÜ tíz geoládát helyez el hazánk tíz különböző pontjain, a főként alig látogatott, rejtett kincsek közelében.
Így a kincsvadászok ládakeresés közben olyan fantasztikus helyeket barangolhatnak be országszerte, amelyek kevéssé ismertek. A ládakereséssel egyetemben elindul a social mediában egy nyereményjáték is, így az izgalmas kincskeresésen és kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb rejtett kincsekhez juthatnak el a kalandorok, hiszen a nyereményjátékkal értékes páros utazásokat nyerhetnek.
A játék célja, hogy a kincskeresők a geomap segítségével megtalálják az elrejtett „kincses ládákat", a helyszínen fotózkodjanak vele, majd töltsék fel az elkészült képet a nyereményjáték Facebook applikációjába.
Próbálok kedvet csinálni a szabadba vágyó kalandorok számára
– mutat rá tevékenységére Harsányi Levente, a kampány influencere – a szociális felületeimen ajánlom mindenkinek a geocachinget, amelynek kulcsa a hitelesség, hiszen amúgy is sokat utazó ember vagyok és egy olyan dologra hívom fel a figyelmet, ami engem is érdekelne. Élményeimet főként kisfilmekként követhetik nyomon az érdeklődők.
Az elmúlt években több ezer fellépésem volt. Ha csak a tíz százalékánál vettem volna a fáradságot, hogy ott maradok, körbenézek, hogy adott területeken milyen turisztikai nevezetességek vannak, nyertem volna. Sosem késő elkezdeni!
Keress valakit, akivel mennél, és ne csak a képeket nézegesd, hanem látogass el a helyszínre és szerezz élményt. Nagyon menő, és követendő tevékenység. Jó program, mozdulj ki! – üzeni az érdeklődőknek az ismert műsorvezető.