Március 25-ig elektronikusan intézhető a középfokú felvételi jelentkezések módosítása, nincs szükség a módosító adatlapok postázására az országos veszélyhelyzetre tekintettel - írja közleményében az Oktatási Hivatal (OH).
A tanulók a felvételi vizsgák eredményei, tapasztalatai alapján egyetlen alkalommal módosíthatják a középfokú felvételi eljárásban eredetileg beadott jelentkezésüket: megváltoztathatják a megjelölt tanulmányi területek sorrendjét, illetve újakat is felvehetnek - írja a hivatal.
Újabb tanulmányi terület csak a tanulói adatlapon már szereplő középfokú iskolában, és csak a középfokú iskola erre kijelölt képviselőjével történt előzetes egyeztetés alapján jelölhető meg.
Az egyeztetés tényét a középfokú iskolába eredetileg benyújtott jelentkezési lapon fel kell tüntetni.
Az OH felhívja a figyelmet, hogy korábban nem választott iskolába nem lehet jelentkezni, és tanulmányi terület sem törölhető. A jelentkezés megváltoztatásához módosító tanulói adatlapot kell kitölteni. A módosító adatlapnak az Oktatási Hivatalhoz (OH) történő - elektronikus - elküldésével a korábban beküldött tanulói adatlap érvényét veszti.
A felvételi módosítás eljárásrendje az OH honlapján olvasható.