A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Javultak a magyar tanulók eredményei az országos kompetenciamérés alapján

a világ legnagyobb tanórája diák egészséges életmód gyermek HÉTKÖZNAPI iskolás kislány SZEMÉLY tanterem
Budapest, 2015. október 2. Tanulók Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára tanóráján, amelyen főként az egészséges életmódról beszélgettek a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban 2015. október 2-án. Az óra utáni sajtótájékoztatón az államtitkár a világ legnagyobb tanórája elnevezésű, az ENSZ által életre hívott kezdeményezésről beszélt. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
Az Oktatási Hivatal honlapján már elérhetők az országos kompetenciamérés eredményei. Ebből kiderül, hogy a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók miként tudják alkalmazni szövegértési képességeiket és matematikai eszköztudásukat tanulmányaik és a hétköznapok során - olvasható az EMMI sajtóközleményében.
Vágólapra másolva!

A 2001 óta minden évben megszervezett mérés alapján az érdeklődők képet kaphatnak az egyes iskolák jellemzőiről, megismerhetik az adott osztályok teljesítményadatait, megtudhatják, hogy az esetleges hátrányokat az iskola mennyire tudja kompenzálni. Az eredmények az ország többi iskolájával is összevethetők.

A PISA-méréshez hasonlóan az eredmények az előző évek adataihoz képest mindkét területen javulást mutatnak: matematikából a 8. évfolyamon átlagosan 1624 pontot értek el a tanulók,

ami a mérések kezdete óta a legjobb eredmény,

a 10. évfolyamon a diákok átlag képességpontja a 2010-ben mért 1613-ról 1670-re nőtt,

ami ugyancsak az elmúlt évek legjobb eredménye.

A szövegértés terén a 8. évfolyamon elért átlagosan 1608 pont az eddigi legmagasabb érték, a 10. évfolyam azonban még ennél is eredményesebben szerepelt, a 2008-ban mért 1609 ponthoz képest 2019-re az átlageredmény 1661-re emelkedett.

Forrás: EMMI

A bázisként használt 6. évfolyamos eredményben nincs érdemi változás, az elmúlt években csak kisebb ingadozások figyelhetők meg.

A tárca abban bízik, hogy a javulás trendszerű marad, és

tovább tükrözi majd az oktatási rendszer fejlesztésére fordított kormányzati erőfeszítéseket, a pedagógusok színvonalas munkáját és a tanulók szorgalmát.

Az információkat a szülő a tanulói mérési azonosító felhasználásával ismerheti meg.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!