A Fidesz választ vár Karácsonytól, miért állt le félig a 3-as metró felújítása
![metró, metróállomás, metrómegálló, peron, utas, Budapest, M3-as jelű metró, M3-as metróvonal, 3-as metróvonal](https://cdn.origo.hu/2023/12/5NEm2e6Dr2CR4oNSi-mgheMP5L4RSoSQb8_ZqnP4NCY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NmZTRjZmQxN2ZiNDQ2NmNhZGFiZTQ4MjU5ODZhNjUz.webp)
Csütörtöki internetes bejegyzésükben szóvá tették azt is, hogy Karácsony Gergely helyettese, Tüttő Kata és a BKV napok óta hallgat az ügyben. Éppen ezért kérdésekkel fordultak a főpolgármesterhez:
Egyúttal azt követelik, hogy vizsgálják felül az elrendelt lezárásokat és metrópótlásokat, a járványhelyzet csúcsán a legrövidebb ideig legyenek a budapesti utazók pótlóbuszokra kényszerítve.
A Magyar Nemzet írta meg: minden eddiginél távolabbinak tűnik annak a lehetősége, hogy a BKV megegyezzen a 3-as metró alagút-felújításával megbízott Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, miután sorban a többedik határidő lejártára sem sikerült megállapodniuk a feleknek.
A közlekedési társaság a lap kérdésére megerősítette, hogy egyelőre nem sikerült megegyezniük a kivitelezővel. Az ügyben bővebb tájékoztatást későbbre ígértek.
Láng Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője úgy fogalmazott a napilapnak, azt gyanítja, adtak még időt maguknak, a BKV-nak ugyanis nem lehet érdeke, hogy a Swietelsky otthagyja a beruházást. Úgy látja, ha nincs megállapodás, akkor újra kell tervezni a 3-as metró középső szakaszának felújítását úgy, hogy az állomásokat és az alagutat egyszerre újítsák fel. "A szerdától életbe lépett szigorúbb szabályok miatt égetően sürgős a tömegközlekedés újjászervezése is. A koronavírus egyre gyorsabb terjedése miatt nem közlekedhetnek zsúfolt buszok Budapesten!" - mondta.