"Mivel a BKK járatain a szombati menetrendek ma is érvényben maradtak, néhány járaton ugyan történt kisebb sűrítés, de ahogy Karácsony Gergely főpolgármester is leírta mai posztjában, a járványhelyzethez mérten kockázatos mértékű zsúfoltság több járaton még ma hajnalban és reggel is újra előfordult, mely a járványhelyzetben igen veszélyes és nem tartható" - ezzel indokolta Vitézy, hogy miért írt levelet Varga Ivettnek, a BKK vezérigazgatójának.
Bejegyzésében közzétette az írást: a szakember hatpontos javaslatcsomagot ajánlott a főváros vezetésének figyelmébe.
- Rendkívüli menetrend: "Rendkívüli, a kijárási korlátozások idején kialakult utazási szokásokhoz igazodó, az egészségügyben, kiskereskedelemben, ipari üzemekben, logisztikában, rendfenntartásban, házhozszállításban, közszolgáltatások működésében dolgozók igényeit kiszolgáló új rendkívüli menetrend bevezetése javasolt haladéktalanul."
- Munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerinti menetrendre van szükség: "Az új menetrendet az elmúlt két napban kritikus hajnali műszakváltások és a reggeli csúcsidőszak idején a munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerint javaslom elkészíteni, sűrítve minden fontos járatot és ezáltal újra beindítva a csak munkanapi járatokat, így többek között az Újhegyi lakótelepet kiszolgáló 85E, a nagytétényi 101B, a Bajcsy-kórházat Rákosmentével összekötő 195-ös, a pestimrei 282E és 284E, a kőbányai gyárakat kiszolgáló 217E járatokat. Az M3-as metrópótló munkanapi tanszüneti közlekedési rendje is helyreállítandó. Napközben és este lehet továbbra is a szombati járatsűrűségre épülő rendkívüli menetrend."
- A hétvégi járatok hosszabbítása felesleges munkanapokon: "Az amúgy csak hétvégén közlekedő járatok, mint a City-troli járatása vagy a 212-es busz Normafáig hosszabbítása felesleges munkanapokon."
- A főváros írja elő járműtípusonként az utasszámot: "Minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, melyek az eddigi négyzetméterenkénti 4 fő helyett a két négyzetméterenként 1 fő elvén készülnek és minden második ülés szabadon hagyásával számolnak. Az utasok figyelmét erre felhívó jelzések kihelyezése is javasolt, melyre számos nemzetközi példa van, lásd a levelemhez csatolt képeket. Ez alapján néhány járaton szükséges lehet a szóló helyett csuklós buszok közlekedtetésére."
- Online, zsúfoltsági bejelentő oldal: "Az utasok számára online bejelentő oldalt javasolt létrehozni, ahol jelezhetik, ha nem érzik magukat biztonságban bármely járat zsúfoltsága miatt - látszik a kommentekből, hogy a jelen helyzetben is munkába járó utasok igénylik ezt az odafigyelést."
- Az utasforgalom alakulásának folyamatos nyomonkövetése: "Az automatikus utasszámláló berendezések és a járművezetők részéről folyamatos adatgyűjtés szükséges, és az utasoktól beérkező jelzésekkel együtt ezt elemezni kell, a FUTÁR segítségével azonnali beavatkozásokkal, ott, ahol a fenti menetrendi változtatások után is esetleg átlépné a határértékeket a járatok kihasználtsága. Az utasforgalom alakulásának folyamatos nyomonkövetése elengedhetetlen, hisz nem tudhatjuk, a járványhelyzet változásával, a kijárási korlátozásokhoz igazodó új szokásokkal pontosan miként változik az igénybevétel a következő időszakban - még akkor is, ha aki csak teheti, betartja a szabályokat és otthon marad."
Vitézy azt kéri a BKK vezérkarától, fontolják meg javaslatait "az utasok védelme és az elmúlt napokban tapasztalt zsúfoltság elkerülése érdekében." Végül köszönetet mondott a BKK és szolgáltatói, a BKV és a VT Arriva munkavállalóinak a közösségi közlekedés működtetésében való helytállásáért.