Lassan már megszokottá válik az idegtépő, forgalmi dugókkal teli, lépésben haladó autózás Budapesten, még olyankor is, amikor már tart a nyári vakáció az iskolákban. Ennek legfőbb oka, hogy a Karácsony-féle városvezetés egy időben indított el több helyen munkálatokat. Ezt egyébként semmi nem indokolta, mivel ezeket a beruházásokat (Lánchíd, pesti alsó rakpart felújítása) már 2019 őszén el lehetett volna indítani, de azóta semmit nem csinált a baloldali városvezetés a milliós pozíciók szétosztásán kívül.
Karácsony Gergely főpolgármester már a megválasztása előtti hónapokban arról beszélt, hogy ki akarja szorítani az autósokat Budapestről. Terve 2020 áprilisában öltött formát, és a járvány miatt kapott veszélyhelyzeti felhatalmazásával el is kezdte azt megvalósítani.
2021 nyarától lett igazán tragikus az autósok helyzete, ekkor a forgalmirend-változások mellett több, komoly felújítási munkálat vette kezdetét, amitől iszonyú lett a káosz.
Katasztrófa! Istentelen rossz! Át kellett volna gondolni! Egy elmebeteg, aki három sávból egyet hagy meg az autósoknak – reagáltak a Hír TV által megszólított autósok a fővárosi dugó közepén araszolva.
A Lánchíd és környéke legalább másfél évig lesz lezárva, mert a felújítás korábbi halasztása miatt az elmúlt időszakban a híd annyira rossz állapotba került, hogy életveszélyessé vált, a felújítás költsége pedig jelentősen megdrágult.
A főváros baloldali vezetése emellett egyszerre és szervezetlenül indított el több, közlekedési csomópontot érintő projektet, így egy ideje hatalmas dugók és rettenetes káosz jellemzi a budapesti közlekedést, ami a következő másfél évben várhatóan még rosszabb lesz.
Június 7-étől vette kezdetét a tényleges, hónapokig tartó építkezés az id. Antall József rakparton. Ezzel párhuzamosan a Lánchíd elkerülő tengelyének kinézett Hegyalja út – Erzsébet híd – Rákóczi út útvonalon is elkezdték törni az aszfaltot július elején a Blaha Lujza tér átalakítása miatt. Itt egy forgalmi sávot végig használhatnak az autósok, nem lesz teljes lezárás, de így is nagy dugó várható.
Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!
– ezt üzente Karácsony Gergely azoknak, akik szóvá tették, hogy a lezárások miatt csak araszolgatni lehet a budapesti utakon. A főpolgármestert azonban egyáltalán nem érdekli a budapestiek tiltakozása.
Ezek a gigadugók nemcsak az embereket akadályozzák és dühítik fel joggal, hanem mérhetetlen környezetszennyezést is okoznak
– reagált korábban a dugókra Fürjes Balázs a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
A Századvég kutatása szerint a budapesti válaszadók több mint kétharmada (68 százaléka) elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók elleni küzdelem tekintetében, míg a 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét ezen a területen.
A megkérdezettek több mint fele (56 százaléka) nem ért egyet azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat baloldali vezetése nagy forgalmú utakon, a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakított ki.
Ezen felül a budapesti válaszadók 61 százaléka kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám téri körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek.