A főpolgármester péntek délelőtti sajtótájékoztatóján először szokás szerint nem válaszolt a neki feltett kérdésekre, mondván, más témában várja azokat. Karácsony összevissza beszélt, nehéz volt belőle bármilyen konkrét választ kiszedni.
Nemes egyszerűséggel azt üzente az elviselhetetlen dugók kapcsán, hogy örülni kell a város (szerinte) szépülésének, az autósok legyenek türelmesek.
Karácsony szerint az autósok részéről elvárható, hogy áldozatokat hozzanak.
Azt is hangsúlyozta, hogy lesz még ilyen a jövőben is, és szerinte el kell fogadni, hogy „ilyen a fővárosi élet".
Elvben valóban kellenek a fővárosba a fejlesztések, azonban Karácsony Gergelyék mindezt teljesen átgondolatlanul teszik. Mindenfajta forgalmi terv nélkül verik szét a fővárost. Mint emlékezetes, Tarlós István főpolgármestersége idején is számos, a közlekedést könnyítő beruházás valósult meg. Elkészült többek között a budai fonódó villamoshálózat, az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföldig, a 4-es metró megépítése és a 3-as metró kétharmadának a felújítása.
De ezeket a fejlesztéseket nem egyszerre indították el, így élhető maradt a város.
A baloldali vezetés eddig csak olyan közlekedéspolitikai döntéseket hozott, amelyekkel még a szakmai szervezetek sem értettek egyet, sőt már látszódnak a város életére vonatkozó negatív hatások is. Ugyanis a káoszt nem csupán az átgondolatlan lezárások okozzák, hanem Karácsony Gergely értelmetlen és kihasználatlan biciklisávjai, ami egy baloldali stratégia az autós társadalom ellen. Karácsony Gergely ugyanis már a megválasztása előtti hónapokban arról beszélt, hogy ki kell szorítani az autósokat Budapestről. Terve 2020 áprilisában öltött formát, és a járvány miatt kapott veszélyhelyzeti felhatalmazásával el is kezdte azt megvalósítani. 2021 nyarától lett igazán rossz az autósok helyzete, a biciklisávok mellé került forgalmirend-változásokkal és felújításokkal.
Az időben összecsúszó 2021-es felújítási és átépítési munkák a nyár eleje óta elviselhetetlen közlekedési válságot okoznak. A Lánchíd minimum két és fél évig tartó felújítása, továbbá az idei év végéig tartó egyes munkálatok, azaz a gyalogossétány kialakítása a Pesti rakparton, a Hegyalja út felújítása, a Batthyány tér buszparkolóinak áttelepítése, és végül a Blaha Lujza téri felújítás, illetve az aluljáró födémszerkezetének szigetelése (ami a legoptimistább jóslatok szerint is 2022 végéig fog tartani) olyan fő csomópontok lezárását és szűkítését jelentik, amelyek külön-külön is komoly problémát okoznának a közlekedésben, továbbá nehezítik az agglomerációból való bejutást - írta korábban elemzésében a XXI. Század Intézet.
Karácsony azért, hogy alátámassza érvelését, a koronavírus-járvány hatásairól beszélt, szerinte ezért is ülnek egyre többen autóba. Az igazság azonban az, hogy egyrészt ezt semmilyen tanulmány nem támasztja alá, másrészt a járványnak vége van Magyarországon. Karácsony újságírói kérdésre azt mondta, hogy szeptember első hetében átadják a felújított Blaha Lujza teret, majd korrigálta is magát, hogy hát lehet, erre csekély esély nyílik. Vagyis megint összevissza beszélt. A kérdéseinkre kitérő válaszokat kaptunk, csak másra hárította a felelősséget. A főpolgármester azzal zárta mondandóját, hogy kijelentette: minden olyan átmeneti intézkedést, amely segíti a torlódások enyhítését, megtették.
Emlékezetes, korábban Karácsony Gergely azt üzente a fővárosi autósoknak, hogy ha nem tetszik nekik a fennálló helyzet, szálljanak ki az autóból és menjenek gyalog!