A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Hogyan kommunikálnak a cégek a háborúban?

Vágólapra másolva!
Látjuk, hogy a nemzetközi vállalatok sorra jelentik be kivonulásukat az orosz piacról. Míg ez az orosz támadás kezdetén bátor és meglepő lépésnek számított, a háború ezen pontján alapelvárás a multinacionális cégek felé. Hogyan reagálnak a magyar cégek a szomszédban zajló háborúra, és hogyan kommunikálnak?
Vágólapra másolva!

Milyen hatással van a háború a marketinggel kapcsolatos döntésekre?

„Többféle reakciót láttunk a magyar cégek kommunikációjában. Sokan teljesen elnémultak, leállították a kampányaikat, nem posztoltak a közösségi médiában sem. Mások azonnal a háborút, annak politikai vonatkozásait kezdték el tematizálni a csatornáikon” – fejti ki Radó Annabella kommunikációs menedzser.

A szakember a Langmár Kommunikáció blogjában azt tanácsolta a cégeknek, hogy ne váljon hírportállá a közösségimédia-oldaluk, különösen ne osszák meg a legriasztóbb híreket, fokozva ezzel a kialakuló pánikhangulatot.

„Egyébként pedig nem kell most sem néma csendben lenni. Az egyetlen, amit javaslunk visszafogni, azok a hangos, vidám kampányok és marketingüzenetek. Ezek valóban visszás érzéseket kelthetnek, különösen, ha a célközönség tagjai közül valaki személyesen érintett a háborúban.”

Forrás: WWW.KELKONIKI.HU/Niki Kelko

Empátia és mérték a kommunikációban

Amellett, hogy ne szóljon minden a háborúról, fontos mégis elismerni, hogy más napra ébredtünk 2022. február 24-én, mint előtte. Figyelembe kell venniük a vállalkozásoknak a marketingben, hogy ahogy a hírek is tele vannak ezzel a témával, úgy a fejek is. Kevés és szétszórtabb figyelem marad minden másra.

Érdemes a cégeknek ehhez igazítani a kommunikációjukat.

„Ismerjük el, hogy most más az alaphelyzet, máshonnan indul a kommunikáció.

Hogyan? Néhány példa:

  • A jógaoktató kommunikálhatja, hogy most feszültebbek vagyunk, érdemes többet befelé figyelni, és átmozgatni, lazítani az izmainkat.

  • A gyártó cégtől azt az üzenetet várjuk, hogy minden rendben a beszállítókkal és a munkatársakkal, dolgoznak tovább a megszokott rendben.

  • Bárki, akinek a családtagjait, barátait kell most elszállásolni, fuvarozni, nyugodtan kommunikálhatja, hogy pár napig nehezebben lesz elérhető emiatt, de utána folytatódik a munka.

  • A tartós élelmiszereket készítő, forgalmazó cég lefényképezheti és posztolhatja, milyen adománycsomagot készített össze és juttatott el a határra.”

Nagy Lehel, a cég ügyvezető-helyettese arra figyelmeztet: a céges hírlevelekben, blogokban, posztokban reagálni kell arra, hogy most egy nehéz helyzetben vagyunk.

Amikor pedig személyesen beszélünk egy ügyféllel, vásárlóval, érdemes megkérdezni tőle,hogy érzi magát, hogyan érinti őt a szituáció. Lehet, hogy tudunk neki segíteni egy-egy gyakorlati dologban, lehet, hogy csak jólesik a lelkének kimondani a szorongásokat.

Forrás: ALL RIGHTS RESERVED:PAUL SZ./Paul

A sablonoknál jobb a csend

Mindemellett nem szükséges csak azért a háborúról posztolni, mert már mindenki más elmondta a véleményét a témában. Ilyen szándékból csak üres, sablonos szövegek születnek, amelyeknél jobb üzenet a csend – vallja Radó Annabella.

Vannak, akiket teljesen lekötnek a háborús események, és vannak, akik inkább kizárják őket, és másra koncentrálnak. Így sokan igényelhetik az alternatív témákat, míg a többieket ezek zavarják. Hogy kiigazodjunk, érdemes megkérdezni a célközönséget, hogy miről szeretnénekolvasni, hallani.

Segítségnyújtás és annak kommunikációja

Szerencsére sok vállalkozás tud segíteni a bajbajutottakon gyakorlati módon. Aki nem, az adománnyal is kiveheti a részét az összefogásból.

Kell mindezt kommunikálni? Érdemes lehet – mondja a szakértő –, de arra figyeljünk, hogy ne olyan legyen, mint amikor az egyszeri politikus kimegy az árvíz sújtotta területre, és készíttet egy öltönyben homokzsákot pakolós fényképet. Azaz több legyen a segítség, kevesebb a brandépítés. Ha ez pipa, akkor bátran megmutathatjuk, hogy mit értünk el, és hogyan! Ez másokat is inspirálhat a segítségnyújtásra.

Az élet nem állt meg a marketingkommunikációban sem, de más lett. Akkor tudunk jó kapcsolatot ápolni a célközönséggel, ha ezt figyelembe vesszük.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!