Hétfőn reggel egy 47 éves győri nő Győrzámolyon haladt a kocsijával a Rákóczi úton. A feltorlódott kocsisorban haladva
az egyik zebránál figyelmetlen volt, későn vette észre a zebrán átbicikliző 10 éves fiút és elütötte.
A balesetben a fiú megsérült, a mentők kórházba vitték. Az eset körülményeit a rendőrök vizsgálják.
Többek között a fővárosban is megfigyelhető, hogy sok biciklis átteker a zebrán. Erre azonban Lovas Károly közlekedésbiztonsági szakértő szerint nem ad lehetőséget a KRESZ, vagyis
biciklivel csak egy módon lehet átmenni a zebrán, tolva.
„Meg kell állni, és át kell tolni a biciklit a zebrán, gyalogosként kell használni" – mondja.
Ennek két oka lehet, az első, hogy az autósnak is fel kell mérnie azt a sebességet, amivel átmegyünk a zebrán, hogy biztonságosan meg tudjon állni.
Például, ha egy biciklis az úton halad a forgalommal, majd hirtelen ráfordul a zebrára, akkor az autósnak nem lesz ideje megállni.
A másik oka az, hogy a gyalogosokat sem zavarhatja a zebrán a biciklis, mert a legrövidebb úton, a leggyorsabban kell átmenniük rajta.
Ha sok gyalogos megy át egyszerre egy zebrán, akkor balesetveszélyes lehet, ha valaki közöttük biciklizik"
– magyarázza a szakértő.
Lovas Károly az Origónak elmondta, hogy a rollerek használatára egyelőre nincs jogszabály, tehát egyelőre nem is közlekedési eszköz, hanem egy játék.
Ha ez alapján szigorúan vesszük, a rollereknek nincs helyük sem a járdán, sem az úton, csak a játszótéren"
– mondja a szakértő, majd hozzáteszi, hogy már van jogszabályi tervezet, ami szerint két részre fogják bontani az elektromos rollereket, teljesítmény szerint. A kisebbeket a biciklihez, a nagyobbakat pedig a segédmotorokhoz sorolják.
Jelenleg nagy veszélyt jelentenek a közlekedésben, mert
nagyon gyorsan lehet velük hajtani, nem kell hozzá jogosítvány, nincs rajtuk rendszám és biztosítást sem kötnek rá, ami egy balesetnél nagy problémát jelenthet.
A tervezet alapján az elektromos rollereket is tolni kell majd a zebrán.