Három év sem volt elég a Karácsony Gergely vezette fővárosnak a Blaha Lujza tér normális felújításához. A beruházás a korábbi, Tarlós István főpolgármester által kidolgozott tervhez képest
400 millió forinttal drágább lett, viszont csökkentett műszaki tartalommal valósult meg - vagyis nem csináltak meg mindent, ami a tervben volt.
Ha ez nem lenne elég,
Karácsony most éppen azzal ingerli a budapesti autósokat, hogy száműzte őket a Lánchídról, azt kizárólag a buszok, taxik és kerékpárosok használhatják.
Karácsony Gergely a hivatalba lépése óta egyetlen önálló fővárosi beruházást sem tud felmutatni, amikor pedig belenyúlnak a korábbi városvezetés által előkészített felújításokba, akkor azzal csak ártanak az adott projektnek.
Mint arról az Origo korábban beszámolt, múlt péntek délután részlegesen megnyitották a forgalom előtt a Lánchidat, de Karácsony Gergely főpolgármester győzelmi jelentése, miszerint az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad az átkelő felújítása, több okból sem felel meg a valóságnak.
A BERUHÁZÁS ÖTMILLIÁRD FORINTTAL DRÁGÁBBAN, CSÖKKENTETT MŰSZAKI TARTALOMMAL ÉS JELENTŐS IDŐBELI CSÚSZÁSSAL VALÓSUL MEG.
Az eredeti tervekhez képest – amiket a Tarlós István vezette korábbi fővárosi önkormányzat által kiírt közbeszerzés tartalmazott – a Váralagutat és a Széchenyi István teret nem újították fel. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint
PÉNTEKTŐL CSAK A BKK JÁRATAI, A TAXIK, A KERÉKPÁRRAL, A MOTORKERÉKPÁRRAL ÉS A SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRAL KÖZLEKEDŐK HASZNÁLHATJÁK A HIDAT.
Az egyéni gépjárművel közlekedők nem hajthatnak fel az átkelőre, őket behajtani tilos tábla figyelmezteti erre. A közlemény kitér arra is, hogy
A LÁNCHÍD A TELJES ÁTADÁSÁIG MUNKATERÜLET, A KIVITELEZÉS TÖBBEK KÖZÖTT A JÁRDAÉPÍTÉSSEL FOLYTATÓDIK, EZÉRT GYALOG CSAK A FELÚJÍTÁS KÖVETKEZŐ SZAKASZÁNAK BEFEJEZÉSE UTÁN, VÁRHATÓAN 2023 ŐSZÉN LEHET ÁTKELNI A HÍDON.
A végleges forgalmi rendről 2023 nyarán születik majd csak döntés. Karácsony kijelentése, miszerint az „az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad a Lánchíd felújítása", azért is hazugság, mert a főpolgármester megfeledkezett említést tenni arról a tényről, hogy valójában
MÁSFÉL ÉVES CSÚSZÁSSAL ÉS TÖBB MINT ÖTMILLIÁRD FORINTTAL DRÁGÁBBAN VALÓSUL MEG A BERUHÁZÁS.
Sőt, a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési bírságot is kapott a projekt miatt.
Karácsony Gergely főpolgármester a Lánchíd részleges megnyitását beharangozó novemberi Facebook-posztjában azt írta, „Budapest élhető, otthonos jövőjét" tartja szem előtt, és úgy látja helyesnek, ha egy bő féléves tesztidőszak után a fővárosiak dönthetnek majd arról, hogy a jövőben használhatják-e az autósok a hidat. Karácsony azonban következetesen elfelejti hozzátenni, hogy
A FŐVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT MEGÁLLAPODOTT A KORMÁNNYAL: A HATMILLIÁRDOS ÁLLAMI TÁMOGATÁS FELTÉTELE, HOGY A GÉPJÁRMŰFORGALOM TELJES VAGY RÉSZLEGES KORLÁTOZÁSA NE HALADJA MEG A 18 HÓNAPOT.
A rosszul ütemezett és elhúzódó felújítások, a pesti rakpart lezárása és a dugódíj lebegtetése után tehát újabb dimenzióba lépett a fővárosi autósüldözés, és
KARÁCSONY GERGELY INKÁBB LEMONDANA HATMILLIÁRD FORINTRÓL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY ELDÖNTHESSE, KI HAJTHAT ÁT AZ ORSZÁG EGYIK JELKÉPÉNEK TARTOTT LÁNCHÍDON.
Ezzel a saját szavát és vállalását is megszegi a főpolgármester, hiszen korábban aláírta azt a határozatot, amely szó szerint úgy fogalmaz: támogatja, hogy Budapest Főváros Önkormányzata a Széchenyi Lánchíd és a budai Váralagút teljes körű rekonstrukcióját egy időben, a fővárosi közlekedés lehető legkisebb korlátozásával és a műszakilag lehetséges leggyorsabb ütemezéssel valósítsa meg, azzal, hogy a gépjárműforgalom ezen közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónap időtartamot. A határozat a Magyar Közlönyben is megjelent.
A hídról tavaly júniusban tiltották ki az autósokat, akkor még azt ígérték, 2022 decemberében visszatérhetnek rá.
Sőt, amikor idén októberben visszahelyezték a kőoroszlánokat, a sajtóeseményen szintén elhangzott, hogy a vállalt határidőre, december közepére vissza fogják tudni engedni a gépjárműforgalmat a hídra. Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Világgazdaságnak csütörtökön azt mondta:
nyomatékosítani szeretnénk, hogy a Lánchíd hatmilliárdos kormányzati támogatásának feltétele a gépjárműforgalom korlátozásának teljes megszüntetése. Arra kérjük a főpolgármestert, tartsa be a kormánnyal kötött megállapodást.
Emlékezetes, hogy a 2019. októberi önkormányzati választások után hatalomra került baloldali vezetés és Karácsony Gergely új főpolgármester
FELRÚGTA A LÁNCHÍD FELÚJÍTÁSÁRA MÁR ELFOGADOTT PÁLYÁZATI KIÍRÁST,
és előbb megpróbált alacsonyabb árat elérni a kivitelezőknél, ám ez a szándéka kudarcba fulladt, ami azzal járt, hogy az idő elteltével a korábban kiírt tender érvénytelenné vált. Ezek után a városvezetés részéről elkezdődött a szokásos, kormányt támadó kommunikációs offenzíva. Karácsonyék arról beszéltek, hogy a kabinet nem ad elég pénzt a Lánchíd felújítására, míg a kormány azt kifogásolta: a fővárosi vezetés úgy kér több pénzt, hogy nem is ismeri a várható költségeket, hiszen ekkor már új közbeszerzést kellett elrendelni. A felújítási munkálatokat végül másfél éves késéssel, 2021 tavaszán tudták csak elkezdeni, mivel
A BALOLDALI VÁROSVEZETÉSNEK FÉL ÉV KÉSLEKEDÉS UTÁN SEM SIKERÜLT SZABÁLYOS TARTALMÚ KÖZBESZERZÉST KIÍRNI.
A Közbeszerzési Hatóság 2020 augusztusában tartalmi hibák miatt visszadobta a dokumentumot, így a BKK igazgatóságának módosítania kellett azt.
Korábban, még 2020 decemberében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ akkori vezérigazgatója cáfolta a fővárost, amikor egyértelművé tette: nem igaz, hogy a Lánchíd felújítására kedvezőbb ajánlatot kapott a főváros,
AZ ÁR UGYANIS NEM CSÖKKENT, HANEM NŐTT, 5 MILLIÁRD FORINTTAL.
Budapest nem engedheti meg magának, hogy csaknem három kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni
– hangzott el az M1 aktuális csatorna szombati műsorában. A műsorban Kovács Kázmért, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnökét kérdezték, aki azt mondta, a közlekedéssel összefüggő problémákat mindenki megérzi, és
mindenki úgy látja, hogy túltolja az ezzel kapcsolatos elképzeléseket a főváros.
Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a főváros rájön,
MINDEN ILYEN "KÍSÉRLETEZGETÉS" KONTRAPRODUKTÍV, MERT ELLENTMOND A VÁROSZÖLDÍTÉSI TERVEKNEK. AZ AUTÓSOK EGY BUDAPESTI HÍD LEZÁRÁSÁVAL KÖRÜLBELÜL 30 EZER KILOMÉTERREL TÖBBET KÉNYTELENEK AUTÓZNI
- fűzte hozzá.
A FOLYTATÁSÉRT LAPOZZON!