A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Több tízmilliós csalás gyanúja a baloldal buszbérlése körül

Vágólapra másolva!
Mikrobuszokat kölcsönző cégtől rendelt összesen csaknem háromszáz ötvenfős buszt az ellenzék tavaly márciusban.
Vágólapra másolva!

A Mandiner korábban megírta, hogy a DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban. Az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesült a lap, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – információik szerint – az MMM is szerződött.

Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül. A Mandiner által megismert szerződés szerint a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft.-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával.

A korábban Bajnai Gordonhoz köthető DatAdat 150, egyenként ötvenfős buszt rendelhetett meg a már fentebb említett 50 millió forintért.

Márki-Zayék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft.-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120-125 ötvenfős buszt bérelhetett.

Honnan szerzett egy cég ennyi buszt?

Csakhogy a cég honlapja szerint a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására. Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. A kérdés tehát adódik:

hogyan lennének képesek bőven több mint 200 ötvenfős autóbusz biztosítására?

Erre utalhat az is, hogy a vizsgálatra rálátó forrásuk szerint a Fulvia Kft. a megbízás „mérete” miatt alvállalkozókat vonhatott be, a közel százmilliós összeg nagy része a fővállalkozónál maradhatott.

A lap információi megerősítése érdekében megkereste a cég ügyvezetőjét az Opten adatbázisban található elérhetőségén.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Ugyancsak kérdéseket vet fel, hogy

a tavalyi nemzeti ünnepen korántsem volt akkora tömeg az összellenzéki rendezvényen, ami indokolta volna a rengeteg járművet.

A Mandiner számításai szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13-15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton. Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta be. De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét.

Kedd reggel a tavaly márciusi rendezvény szervezőjeként beazonosítható MMM-hez fordultak kérdéseikkel, amikre eddig sem kaptak választ. Megkeresték a Fulvia Kft.-t, illetve a cég ügyvezetőjét is, de még onnan sem érkezett válasz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!