A Metropol összefoglalójában arról ír, hogy a helyi lakossági jelzések alapján stábjuk elsősorban a budai fonódó villamoshálózat vonalát járta be, és ahogyan a fényképeken is látszódik, megdöbbentő állapotok uralkodnak a villamospályákon.
Több helyen szinte teljesen szét van rohadva a villamossín, a pályavonalak el vannak kopva, a sínpárokat tartó beton több helyen elkopott, széttöredezett.
Találtak olyan helyszínt is, ahol a villamossíneket rögzítő csavarok is hiányoztak, míg a sínt szemmel jól látható módon emésztette fel a korrózió. A sínek közötti dilatációs távolság, amely a hőmérsékleti viszonyok miatt alapvetően ugyan szükséges lenne, veszélyes mértékben meg van nőve, szinte
hiányzik a sín egy része. Ennek a távolságnak ideális esetben néhány milliméternek, de maximum 1 centiméternek kellene lennie városi villamossínek esetében, de ahogy a képeken látható, vannak olyan budapesti pályavonalak, ahol ez a távolság a 2 centimétert is eléri.
Itt már szinte nem is dilatációs távolságról lehetne beszélni, hanem a sín hiányáról.
A baj pedig ezzel az, hogy a hiányos sínek akár kisikláshoz is vezethetnek, amely életveszélyes is lehet.
A Metropol szerint Karácsonyék szeretnek ismétlésszerűen eldicsekedni az új CAF villamosok beszerzésével és üzembe helyezésével, mesés számokat hallhattunk arról, milyen sok pénzt költ a fővárosi önkormányzat az új villamosokra, miközben
ezen villamosok beszerzése a korábbi főpolgármester, Tarlós István idejében kezdődött, Karácsonyék csak a babérokat aratják le.
Azt azonban mélyen elhallgatja a Karácsony-féle fővárosi vezetés, hogy a meglévő villamospályák karbantartására milyen felháborítóan keveset költenek, sem a BKV üzleti terve, sem a fővárosi önkormányzat költségvetése nem foglalkozik vele kiemelten, miközben már balesetveszélyes helyzeteket is előidézhet a sínek felháborító állapota.
A portál szerint mindeközben Karácsony Gergely főpolgármester idén júliusban
65 millió forint értékben osztogatott szét jutalmakat a BKK és a BVK felső vezetőinek. Eközben mindössze 30 millió forintot szánt idén a Karácsony vezette Fővárosi Önkormányzat alá tartozó BKV a 4-es, 6-os villamosok pályájának karbantartására, mint Budapest egyik legforgalmasabb tömegközlekedési útvonalára, amely budapestiek százezreit szállítja.
A portál emlékezetet: a budapestiek megtapasztalhatták, hogy nyaranta komoly felújításokat végeznek ezen az útvonalon, pont annak kiemelkedő leterheltsége miatt, idén azonban nem volt rá pénz, így csak kisebb fenntartási jellegű karbantartási munkákat végeztek rajta mindössze 30 millió forint értékben – írta meg az esetet részletesen a baloldali Népszava.
A felháborodást már csak az tetézheti, ha eszünkbe jut Karácsony kampányígérete, miszerint nem fognak emelni a BKV viteldíjain, ezzel szemben idén nyáron komoly emelést hajtottak végre a jegyárakon.
Azt már csak remélni tudjuk, hogy a jegyáremelésből befolyt összeget végre a villamossínek felújítására, és nem a BKV-vezetők jutalmazgatására fogja fordítani a Fővárosi Önkormányzat – írta a Metropol.