Amint közelednek a jövő évi önkormányzati és európai parlamenti választások, a baloldal és külföldi támogatói gőzerővel megkezdték a választói adatbázisok építését. Erre utal a nemrég zárult úgynevezett 7IGEN-es alternatív oktatási népszavazás, amely banális kérdéseket, illetve az elmúlt hónapokban már unalomig ismételt követeléseket tartalmazott, ráadásul közjogi értelemben semmilyen jelentősége nem volt.
Az egyetlen valós cél nyilvánvalóan az, hogy begyűjtsék a szavazáson résztvevők személyes adatait.
A kampányt a jogilag még nem is létező Egységes Diákfront, valamint az ismert, Soros Györgyhöz köthető aHang csapata szervezte és a személyes voksoláshoz fényképes igazolvány, valamint lakcímkártya volt szükséges, online formában pedig Ügyfélkapuval kellett rendelkezni.
Emlékezetes, a 2021-es baloldali előválasztást is az ahang.hu portál és annak működtetője a Magyar Hang Nonprofit kft. bonyolította le, és már akkor megjelent a Magyar Nemzetben, hogy a cég ügyvezetője Varga Máté, aki egyben a Soros által finanszírozott Civil Kollégium Alapítványnak az igazgatója. Az aHang továbbá az Online Progressive Engagement Network nevű nemzetközi, Soros-féle ernyőszervezet tagja.
Ráadásul az aHang, mint adatkezelő az ELEVE (Elektronikus Választási Eszköz) nevű alkalmazásán keresztül igénybe veszi adatfeldolgozóként a New York-i központú DigitalOcean LLC céget, amelyben szintén megtalálható a Soros-szál. Tény ugyanis, hogy Soros György üzlettársa, Paul Tudor Jones tulajdonos a DigitalOceanban. (Egyik legutóbbi közös üzletük során együtt vásárolták meg a több millió dolláros bevételt produkáló Horizon Therapeutics nevű gyógyszergyártó céget.)
Tehát a magyar választópolgárok adatai a a Soros-közeli aHangon keresztül egy amerikai adatfeldolgozó cégnél landolnak, ahol szintén megtalálható a spekuláns érdekeltsége.
Az alternatív „népszavazáson" részvevőknek ahhoz is hozzá kellett járulniuk, hogy az Egységes Diákfront is kezelhesse az adataikat, ami azért vitatható, mert egy nem létező jogi személyről van szó.
A népszavazásnak álcázott adatgyűjtés eredménye vélhetően csalódást okozott a szervezőnek, hiszen a kampány kezdetén 7igen.hu honlapon megfogalmazott cél úgy hangzott: „több, mint 200 ezer embert szeretnénk elvinni az urnákhoz." Az összesített adatok szerint a tervnek csupán a felét sikerült elérni, 114 941-en vettek részt a szavazáson, közülük csaknem 70 ezren személyesen a standokon, míg 45 ezren online voksoltak. Az összegzésből kiderül, hogy természetesen a Budapesten volt a legtöbb szavazó, közel 20 ezer, míg a fővároson kívül Szegedet, Miskolcot, Pécset és Veszprémet emelték ki a szervezők, mint számottevő eredmények helyszíneit, de az említett városokban már csak 2 ezer körüli voks gyűlt össze.
A lanyha érdeklődés is indokolhatta, hogy a szervezők újabb kampányt indítottak, amit a „népszavazás" második fordulójának neveznek. Ezúttal a kormány által indított, valóban aktuális és húsba vágó témaköröket – migrációs válság, háború, rezsicsökkentés – felölelő nemzeti konzultációt használja fel a baloldal a saját kampánycéljaira. Az akció célja, hogy 1 millió üres konzultációs ívet gyűjtsenek össze. Mint azt a már idézett honlapjukon írják: egy üres konzultációs ív megegyezik egy szavazattal az oktatás, a pedagógusok és a 7IGEN-es „alternatív népszavazás" mellett.
A honlapjukon egészen cinikus érveléssel próbálnak embereket toborozni az újabb adatgyűjtési akciójukhoz. „Most a kormány fizeti neked azt, hogy véleményt nyilváníthass az oktatás ügyében" – írják a szervezők. A kivitelezés lényege, hogy az érdeklődő a portálon található formanyomtatványt kitöltve megadja a nevét és a postázási címét, amire küldenek neki egy előre kifizetett válaszborítékot és ebben költségmentesen eljuttathatja az üres nemzeti konzultációs ívet a Soros-közeli aHangnak és az Egységes Diákfront nevű szervezetnek.
Ezzel a teljesen abszurd árukapcsolással kettős céljuk lehet: eltérítenének embereket a konzultációban való részvételtől, és egyúttal tovább növelnék a választói adatbázisukat.