Rámutatott, hogy a most elkészült út nagy segítség az itt élőknek, mert ezáltal meg fog szűnni az átmenő forgalom, amely eddig a környéken élőket terhelte. Páty és Budajenő lakossága sokkal könnyebben fogja elérni az M1-es autópályát, és ennek következtében a Budakeszin áthaladó autóforgalom is jelentősen csökkenni fog.
Budapest és térsége legnagyobb problémájának egy kis szeletét most orvosolni tudjuk
- mondta a miniszter, utalva arra a rendszerváltást követően elindult és máig sem megállt folyamatra, hogy Budapestről kiköltöznek, Pest vármegyébe pedig beköltöznek az emberek.
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára és a térség, Pest vármegye 2. számú választókerületének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, hogy már képviselőjelöltként közel 300 beszélgetést folytatott le a választókerületében élőkkel, amelyből kiderült, hogy a budakörnyéki emberek nagyon szeretnék ezt az autópálya-lehajtót, ezért meg is kellett valósítani.
A választókerületem felét érinti nagyjából ez a beruházás és több tízezer ember mindennapjait teszi majd könnyebbé
- fogalmazott az államtitkár.
A politikus felhívta a figyelmet, hogy kétfajta politikai képviselői felfogás létezik: az egyik - amelyet a politikai közössége és ő is képvisel - arról szól, hogy meg kell kérdezni az embereket arról, mi az, amit szeretnének.
A másik felfogás szerint - és ez az, amit Brüsszelben és a baloldalon képviselnek -, megmondják majd az embereknek, hogy miről mit kell gondolniuk. Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a most befejezett I. ütem során 2-szer egysávos összekötő utat alakítottak ki mintegy 900 méter hosszan.
A beruházás részeként két új körforgalmú csomópont épült, egyebek között felújították a Füzes-patak hídját, a patak medrét rendezték, illetve csatlakozásokat építettek ki a Sasfészek pihenőhely csomópontjához.
Az első ütem kivitelezésének nettó értéke 2,4 milliárd forint. A II. ütem építése már folyamatban van, ennek során elkészül a Páty nyugati elkerülő. Az útszakasznak köszönhetően a Pátytól északra és keletre lévő települések - Telki, Budajenő és Budakeszi - megközelítésénél tehermentesülnek a Páty központjában található - jelenleg is használt - balesetveszélyes és szűk utcák. Az 1,4 kilométer hosszúságú útszakasz várhatóan 2024 tavaszán készül el. A teljes beruházás kivitelezése nettó 4,4 milliárd forint kormányzati forrásból valósul meg. A projekt fővállalkozója a Mészáros és Mészáros Zrt. (MTI)