A blog emlékeztet,
a 2022-es választási kampányba beavatkozó külföldi szervezetek több olyan adománygyűjtő felületet is használtak, melyeket Amerikából pénzelnek, vagy melyek amerikai kötődésűek.
Az Action for Democracy nevű – Korányi Dávidhoz köthető – szervezet kapcsán merült fel egy Action Network nevet viselő amerikai fejlesztésű adománygyűjtő weblap, ahol egészen konkrétan pénzt gyűjtöttek a magyar kormány megbuktatására. 2 év elteltével ez a felület újra aktív, és itt már Juhász Péter kalapol támogatásért.
Az Action Network felületről maga Korányi Dávid – akit a magyar közbeszédben csak az amerikai pénzek kifutófiújaként emlegetnek - beszélt. Azt állította, hogy ezen a felületen zajlott Márki Zay-Péter és a teljes magyar baloldal kampánypénzeinek gyűjtése.
A fenti képen jól kivehető, hogy az amerikai baloldalhoz köthető adománygyűjtő felületen milyen kampányokat menedzseltek Korányiék. Az Action Network adhatta az egész amerikai kampányfinanszírozási ügynek a hálózati hátterét.
Ugyanezen a platformon viszont 2024-ben már nem Korányiék tűntek fel, hanem Juhász Péter, aki három támogatói kezdeményezést is indított itt, jelen pillanatban mindhárom adatgyűjtésre, illetve aktivistaszerzésre összpontosít.
Az egyik online kampányban ellenzéki előválasztással próbál neveket és e-mail címeket szerezni ellenzékiektől, míg a másik két kampány inkább bemutatkozó jellegű.
A portál összefoglalta a cikkében, hogy mit lehet tudni az Action Networkről, amit balos politikusok használnak?
Ami igazán gyanús az adománygyűjtő oldal kapcsán, az a politikai kampányok szervezésére vonatkozó felület, ahol gyakorlatilag teljes csomagot kínál - a pénzgyűjtéstől, a választók mobilizálásáig - egy sikeres külföldi kampányhoz.
Egy amerikai radikálisan balos, de az amerikai Demokrata Párttal jó kapcsolatot ápoló szerveződés, melynek célja, hogy segítse szerte a világban azokat a progresszív, baloldali erőket, melyeknek közös a hitvallásuk Bidenével. Ez gyakorlatilag az amerikai demokraták központi pénz- és adatgyűjtő felülete. A felületen ugyanis pénzt is lehet utalni bizonyos szervezeteknek, de adattárolással is foglalkoznak.
Az Action Network oldalán fellelhető, Juhász Péter nevével fémjelzett adatkezelési tájékoztató 4. pontja szerint, az érintett személyes adatait a vonatkozó adatkezelési célhoz kapcsolódó, az adatkezelő hozzáférési jogosultsággal rendelkező munkavállalói, megbízottjai, kollégái, illetve az adatkezelő részére szerződés alapján adatkezelési/adatfeldolgozási tevékenységet végző személyek, szervezetek ismerhetik meg, az adatkezelő által meghatározott terjedelemben és a tevékenységük végzéséhez szükséges mértékben. Az adatkezelési/adatfeldolgozási tevékenységet végző címzettek a következők:
Weboldalukon büszkén számolnak be arról, hogy minden idők legnagyobb összegű támogatását gyűjtötték össze Bidennek.
Juhász Péter megjelenése ezen a felületen nem számít nagy meglepésnek, hiszen
ő volt az a politikus, aki a 2022-es választási kampányban úgy vett részt, hogy arról túl sok nyilvános információ nem áll rendelkezésre, pedig több millió forintot rakott bele olyan vidéki kampányokba, melyekföldrajzilag távol állnak tőle, hiszen ő Budapest belvárosában politizál.
Adja magát a kérdés, hogy egy budapesti politikus, miből és miért tol vidéki kampányokba több tíz millió forintot?
A portál megírta, hogy a Juhász Péterhez köthető KözösÜgyünk Kft. 71 ezer eurót (2022. jan. 1. – ápr. 3. között) költött csak Google hirdetésekre. Ehhez hasonló hirdetéseket adott fel több tízmillió forintértékben:
A Facebookon két helyen is hirdetett a KözösÜgyünk Kft. a Nerpédia oldalon, illetve Juhász Péter saját oldalán.
Jól látható, hogy 2021. dec. 1. és április 3-a közti időszakban 660 hirdetést adtak fel, szinte kivétel nélkül a választási kampány témában. A Nerpédián 2019 és 2023 között összesen 38 millió forintot költött el, megint csak kiemelnénk, hogy ennek az összegnek a legnagyobb része a kampányban hasznosult.
Juhász Péter a saját oldalán is hirdetett, ott némileg kevesebb, mint 2 milliót tapsolt el, amit szintén a KözösÜgyünkNonprofit Kft. fizetett, mely a titkosszolgálati jelentés szerint is kapcsolatban állt a Datadattal.
Miközben itthon Juhász Péter arra panaszkodik, hogy nincs pénze és folyamatosan támogatásért kuncsorog, addig a nyilvánosan elérhető adatok szerint a választási kampányban érdekes módon ömlött hozzá a pénz, amit aztán gyanús Facebook és Google hirdetésekben égetett el - meghökkentően rövid idő alatt.