Szenzációs hír érkezett a magyar borokról

Vágólapra másolva!
A Lidl Magyarország az elmúlt tíz évben több mint 200 millió palack magyar bort adott el, ennek felét a nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítés pedig 2014 óta ötszörösére nőtt.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta

 több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.

Elektronikus polccímkéket vezet be a brit Lidl
Képünk illusztráció 
Fotó: Damian Lugowski / Shutterstock

Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest.

 A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.

A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is.

Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről