A Kalocsa–Paks Duna-hidat, a Tomori Pál-hidat csütörtök délelőtt adják át, a helyszínen beszédet mondott Orbán Viktor.
A kormányfő arról beszélt, hogy egy választási kampány közepén vagyunk. Komoly munka vár ránk a hátralévő három napban - tette hozzá. A választási kampány természete olyan, hogy mindig a végén van vége - tette hozzá. Orbán Viktor elmondta, hogy a hátralévő három napban mindenki tegyen bele apait-anyait a kampányba. A kormányfő köszönetet mondott Süli Jánosnak és Font Sándornak fideszes képviselőknek, akik nagyon keményen küzdöttek a híd létrejöttéért.
Orbán Viktor elmondta, a nemzeti kormány a hídátadásban profivá vált, a Duna-hidak a specialitásaink.
2010-óta 19 hidat építettünk, míg a szocialisták ötöt. Itt is kirajzolódik a modern magyar politika aranymetszése: kétharmad-egyharmad. A hídépítő kormány címre mi is benevezünk.
Orbán Viktor arról is beszélt, hogy a hegyi népek térérzékelése más, mint a pusztai népeké. Mi magyarok nem bírjuk a bezártságot, és összekötni szeretnénk a dolgokat – tette hozzá. Paks és Kalocsa nem tudott egymáshoz kapcsolódni, mintha egy hegy választotta volna egymástól őket. Magyarország egyik belső zárványa volt ez a terület - ismertette a kormányfő. Feladatunknak érezzük, hogy ezeket a belső területeket felszabadítsuk, és bekapcsoljuk az ország vérkeringésébe. Így nemcsak a helyiek életminősége javul, hanem az ország is gazdagodik - tette hozzá.
Orbán Viktor arról is beszélt, hogy 2010-ben egy nyugat-keleti megosztottság volt az országban. Mostanra jelentős fejlődés történt a keleti részeken, de mostanra kialakulhat egy Észak- és Dél-Magyarország közötti fejlettségbeli különbség. Éppen ezért a Zalagegerszeg-Székesfehér-Kecskemét vonaltól délre komoly fejlesztések lesznek - tette hozzá.
Az M6-os autópályát elvittük Horvátországig, míg most a Szerbiából érkező forgalmat kell ide bekötni.
A kormányfő kiemelten fontos beruházásnak nevezte a paksi atomerőmű bővítését és a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozását.Mindkettő a térség számára csak előnyökkel jár.
Orbán Viktor rámutatott arra is is, hogy a Tomori Pálról elnevezett híd egyben jelképe a magyar történelemnek. Tomori idején a megosztottság jellemezte Magyarországot és ebből katasztrófa lett. A nemzeti egység nevében most csak a békére szabad szavazni, a magyar kormány a békés fejlődés kormánya - tette hozzá. Szólt arról is, hogy a Dunán a következő híd Mohácsnál fog megépülni.
A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint.
A kivitelező által közzétett adatok szerint a 946 méter hosszú hídba