Élvezetesen próbálja kiszolgálni az utasok igényeit a párizsi tömegközlekedés legmodernebb megállója. A Szajna két partján 58 buszjárat közlekedik, ez a "felszíni metró". Ha már milliókat költöttek a valóban autómentes buszsávokra, a közlekedési vállalat, a RATP népszerűsíti is ezt a tömegközlekedési formát. A legújabb ötlet a Diderot bulvár multifunkcionális buszmegállója, amelyet a Marc Aurel designstúdió tervezett. Az utazóközönség igényei mellett újszerű alapanyagokat is tesztelnek: kerámiából készült masszív utcabútorokat és igény szerint állítható LED-világítást.
A buszmegálló a látványterveken és a Diderot sugárúton Párizsban. A világ legjobb megállóiról itt láthat sok-sok fotót!
Alapkoncepciójuk az volt, hogy a buszmegálló nem csupán az időjárás viszontagságai ellen védi a várakozókat, hanem közösségi találkozóhely is lehet. Ennek kifejezésére a nyolcvan négyzetméteres építmény több részre tagozódik: lehet itt buszjegyet venni, könyvet kölcsönözni, elektromos biciklit bérelni, zenét hallgatni, telefont feltölteni, kávét inni, sminkelni, melegedni - és ami a legfontosabb: kulturált körülmények között egy kicsit traccsolni az utastársakkal.
A francia fővárosban jó tíz éve kezdték a felszíni közlekedés modernizálását betonpadkával elválasztott buszsávok kialakításával. Ezek 4,5 méter szélesek, hogy a kerékpárosok is kényelmesen elférjenek, illetve a buszmegállók között nagyobb az átlagos távolság, mint például Budapesten, hogy megakadályozzák a békaugrálásnak nevezett zavaró jelenséget, amikor ugyanaz a busz és kerékpáros felváltva előzgeti egymást.