Ezúttal André Borschberg pilóta vezeti a gépet – aki várhatóan július 13-án ér földet Kairóban. Ez a repülés a teljes, fosszilis üzemanyag felhasználása nélkül megtett kalandos föld körüli repülőút utolsó előtti szakasza.
Az utazás 16. szakaszát a tervek szerint 50 és fél óra alatt fejezik be, a gépnek szerdán kell Egyiptomban földet érnie.
A napenergiával hajtott repülő június 23-án landolt Sevillában, miután átszállt az Atlanti-óceán fölött. A
föld körüli út 2015 márciusában kezdődött Abu-Dzabiban, az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, a repülő pedig leszállt többek között Ománban, Mianmarban, Kínában és Japánban.
A két svájci pilóta, a pszichiáterként dolgozó Bertrand Piccard és André Borschberg üzletember egymást váltva teljesíti a 35 ezer kilométeres távot.
A 2,3 tonnás repülőgépet 17 ezer napelem működteti,
szárnyai szélesebbek, mint egy Boeing 747-esé.
A nap közben felvett és eltárolt energiával éjszaka is képes repülni.
A projekt 2002-ben indult, hogy felhívja a világ figyelmét a megújuló energiák fontosságára és az innováció erejére.
André Borschbergnek, a Solar Impulse egyik pilótájának ez lesz az utolsó repülése, miután két nyarat a Solar Impulse világ körüli útjának szentelt, amellyel megdöntötte a leghosszabb, egyszemélyes repülőgépen megtett világ körüli repülés rekordját, maga mögé utasítva Steve Fossett 2006-os rekordját.
Kövesse a gépet élőben a Földközi-tengeren átkelés közben – ez az utolsó előtti repülés, mielőtt a végső szakaszban célegyenesbe fordul majd a gép, és visszaérkezik Abu-Dhabiba, a kiindulási állomásra.
Hamarosan az ABB, a Solar Impulse egyik fő partnere is elindítja saját, elektromos járművel tervezett úti kalandját: egy Spanyolországból induló és Németországba tartó szimbolikus autós túrát szervez. A túra célja, hogy megmutassa, hogy az ABB ugyanazokat a célokat követi a földön, mint amelyeket a Solar Impulse a légtérben a megújuló energiák integrálása, az energiahatékonyság javítása és az e-mobilitás terén.