Szakértők szerint a Quinault szövegére komponált "Cadmus et Hermione" lírai tragédia, amely a francia opera megszületését fémjelezte.
Alain Brunet, az Ambronay-i Fesztivál igazgatója szerint az opera tökéletes szintézise a XVII. századi zenének. Legfőbb újítása a kórus drámai alkalmazása volt abban az időben, amikor az eltűnt az olasz opera seriából.
Jean-Baptiste Lully (1632-1687), itáliai származású francia zeneszerző 1646-tól élt Franciaországban és XIV. Lajos szolgálatában előbb az udvari kórus vezetője, majd az udvari zenekar intendánsa lett. 1672-ben királyi privilégiumot kapott az Académie royale de musique alapítására. Ő volt a francia nemzeti opera megteremtője és első nagy mestere. Nevéhez fűződik a francia nyitány (ouverture) típusának kialakítása, a francia zenekari szvit megteremtése és a francia opera zenekarkíséretes recitatívójának bevezetése, balettek és kórusok széles körű alkalmazása az operákban.