Egy amerikai tanulmány szerint igencsak növekedett azok száma, akik hajlandóak pénzt is áldozni az interneten át letölthető dalokért, lemezekért. Az összes zeneletöltő harmada fizet is a számokért, állítja az Ipsos-Insight újabb tanulmánya. Tíz letöltőből négy 25 és 54 éves kor közt van, de a zenei csemegék beszerzésének internetes módját inkább a fiatalok választják. Ennek ellenére, a cég kutatói szerint a legfiatalabb netes nemzedék, a 12 és 17 év közötti szörfözők azok, akik legkevésbé szeretnek (vagy tudnak) fizetni a zenéért - így ők másképp oldják meg, illegális módon szerzik be a szükséges muzsikát.
Az Ipsos-Insight elnökhelyettese, Matt Kleinschmit úgy látja, hogy az amerikaiak egy része megértette a koncepciót és hajlandó fizetni a jogdíjas zenékért, ugyanakkor a már meglévő szolgáltatások még nem elégségesek, nem tudatosodtak kellőképp a fájlcserélős nemzedék körében. A kiskorúak tartózkodása részben azzal magyarázható, hogy nincs még hitelkártyájuk, amelyen keresztül bonyolódhatna a tranzakció - de a számítógéphez is jobban értenek, mint szüleik, így könnyebben találják meg a kiskapukat.
A hagyományos zenei piac közben egyre zsugorodik 1999 óta, egyre kevesebb CD, hangkazetta és zenés VHS-kazetta fogy: abban az évben 6,2 milliárd dollárral több bevétele volt az eladóknak, mint tavaly. Az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) szerint a csökkenés egyik fő oka a növekvő illegális letöltés. További okként szerepel még a fogyasztóért történő harc, melyben más, szórakoztatóiparban jelenlévő gyártók is részt vesznek: egyre több számítógépes játék fogy, a DVD-k és a játékra és zenehallgatásra is alkalmas mobiltelefonok piaca is egyre erősebb.