Nyilván sokunknak jelentettek kitörölhetetlen élményt a kilencvenes évek elején a svéd Army Of Lovers klipjei, főként a Crucified és az Obsession. Az euro-dance mezőnyben évekig nagy névnek számító trióból az a lehetetlen külsejű bajszos figura, Alexander Bard volt az Army Of Lovers agya, és Anders Hansson producerrel közösen írták a dalokat.
Miután Bard ráunt az Army Of Loversre, következő csapatát Vacuumnak keresztelte el, és tovább gyártotta a slágereket, egészen 1999-ig. Ekkor kiszállt a Vacuumból, és háttérguruként egy újabb projektet kreált Alcazar néven. A stílus maradt a szokásos euro-dance, és természetesen jöttek a slágerek is futószalagon. Bard azonban újra úgy érezte, hogy váltania kell, sőt ismét személyesen is részt kell vennie a munkában.
A régi producer baráttal, a mindig a háttérben maradó Anders Hanssonnal dalokat kezdtek írni, és hirdetés útján kerestek új énekest. Végül azonban egy karaokepartyn sikerült kiszúrni egy göteborgi egyetemistát, a mérnöknek készülő 22 éves Martin Rolinskit. Ő lett a frontember, és harmadiknak pedig egy billentyűs lány, Marina Schiptjenko csatlakozott (ő korábban már a Vacuum tagjaként dolgozott együtt Barddal).
Az együttest Bodies Without Organsnek (Testek Szervek Nélkül) keresztelték el, mert úgy érezték, hogy ez megfelelően kifejezi a csapat elektropopos hangzását. A BWO-ban ugyanis az a fő újdonság Bard korábbi projektjeihez képest, hogy hangsúlyosabban szintipopos a hangzás, ezt leszámítva emlékeztet az Army Of Lovers vagy az Alcazar zenei világára. Bard egy interjúban a Kraftwerk és az Abba találkozásaként jellemezte a BWO-t, ami természetesen erős túlzás, mint a legtöbb ilyen hasonlat, de jól hangzik, és a koncepció lényegét is megvilágítja.
Az első kislemez tavaly ősszel Living In A Fantasy címen jelent meg, s annak ellenére, hogy elsődlegesen a hazai piacot célozta meg, áttörő sikert aratott Oroszországban, de Ukrajnában is listavezető lett. Ezután jött azonban az igazi sláger, a Sixteen Tons Of Hardware, amely a kontinens több országában, így nálunk is nagy siker lett, és ennek köszönhetően a BWO Budapesten is fellépett a VIVA Comet-díjkiosztón.
A tavasszal megjelent album, a Prototype azt nyújtja, amit a kislemezek és Bard korábbi munkássága ismeretében számítani lehetett: modern, slágeres popzenét, amely azért a megszokott euro-dance irányzattal mutatja még mindig a legtöbb rokonságot.
Nyerd meg a lemezt!
BWO-játékunkban három példányt sorsolunk ki a Prototype című lemezből. Kérdésünk: Hogy hívták az Army Of Lovers másik férfi tagját?
A helyes megfejtéseket június 26-ig a nyeremeny@origo.hu címre várjuk. A levél tárgya ez legyen: BWO.