Már most aggodalmas tekintettel tekintünk a jövőbe, amikor eljön majd újra a lemezpiac uborkaszezonja, mert már-már hozzászokunk, hogy egy újabb hét elteltével megint egy teljesen új Top 3 díszeleg a lemezeladási ranglista csúcsán Amerikában. Az aggódást azonban gyorsan szőnyeg alá söpörjük, és inkább a lista legjobbjait nézzük, ahol elsőként egy indie rock lemez díszeleg, utána R&B az óceán mindkét partjáról, és egy félig süket énekes feje felett lebegő "minden lehetséges" címke is fontos szerepet játszik.
A legjobb eladást az elmúlt hét nap alatt a Modest Mouse produkálta friss megjelenésével, amely a Washington állambeli csapat hetedik stúdióalbuma, és második átütő kereskedelmi sikere. Az 1993-ban alakult zenekar meglehetősen sok kiadóváltás mellett igyekezett megvalósítani önmagát, szédelegve kisebb független lemezcégek között, míg végül három évvel ezelőtt egy multikiadó segítségével sikerült kitörni az indie gettóból, főként a Float On című slágernek köszönhetően. Így a 2004-ben megjelent Good News For People Who Love Bad News volt az első belépőjük a legkelendőbb lemezek Top 20-jébe. A beváltnak tekinthető formulát megtartották, kiadót sem váltottak, a most megjelent We Were Dead Before The Ship Even Sank pedig minden hozzá fűzött reményen túlmutatva landolt a legjobbak sorának élén. A zenekar azért némi metamorfózison mégis átment, amit az mutat legjobban, hogy míg 2001-ben még a függetlenek kategóriájában értek el némi eredményt, addig most az indie listán sehol sincsenek, és aktuális slágerük, a Dashboard már a modern rock számok között érte el legjobb helyezését. A zenekar tagja lett egyébként időközben a Smiths volt gitárosa, Johnny Marr is.
A Billboard második helyezettje új belépő jelzéssel Joss Stone, akinek aktuális albuma Európában a múlt héten volt újdonság, de csak a 12. helyig jutott a brit listán, az amerikai közönség viszont a jelek szerint jutalmazza a hazájában "amerikanizálódással" vádolt fiatal angol énekesnőt. Stone nem ismeretlen a tengerentúlon, hiszen már első kiadványa bejutott a Top 40-ba, majd a szintén 2004-es Mind Body & Soul már 11. volt az összesített rangsorban. A mostani Introducing Joss Stone a korábbi eredmények után, és többek között Lauryn Hill közreműködésével eleve sikerre volt ítélve, amit csak felerősített, hogy az amerikai zenei életben nehezen találják a már végletekig csépelt R&B dívák utódait, így várható is, hogy akár egy angol énekesnő legyen a következő szenzáció.
Modest Mouse |
A britek büszkesége után, a dobogó harmadik fokán debütált bemutatkozó anyagával Elliot Yamin, aki az American Idol tehetségkutató kalapjából előbukkanva gyűjtött magának annyi rajongói bázist, hogy az elég volt a jó eladási eredményekhez. A sikertörténethez hozzá tartozik, hogy sokan értékelik Yamin elszántságát és zene iránti elkötelezettségét, ugyanis ő annak ellenére, hogy fél fülére majdnem teljesen süket, cukorbeteg, és soha nem volt egy kiadó vagy sztár üdvöskéje sem, soha nem adta fel, és mindent hátrahagyva áldozta fel magát a tévéshow oltárán, ami végül be is jött neki. Eddig megjelent kislemezei a Wait For You és a Movin' On című slágerekkel csak közepes eredményeket produkáltak, a saját nevét viselő nagylemez azonban különös együttállásként szerepel egyszerre a független és az R&B/Hip-Hop listák előkelő pozícióiban.
Az amerikaiak kedvenc tízesében még egy újdonságot találunk, amely Marques Houston új, harmadik lemezét, a Veteran-t takarja. Az énekes azok közé tartozik, akik amellett, hogy fiatal koruk ellenére már formációban és szólóban is szerepeltek, már saját zenéin kívül mások számára is gyártja a slágereket, többek között a január közepén a Billboard csúcsát is meghódító Omarionnak. A Veteran ezen a héten rögtön első lett az R&B/Hip-Hop lemezek listáján. Az összesített rangsor Top 10 helyezettjein tovább tekintve az elmúlt hét szereplőit látjuk, így Rich Boyt és Lloydot is, ami azért figyelemre méltó teljesítmény, mert az újdonsülten felkapott szóló előadók általában egy hét hírnév után gyorsan süllyednek a lista mélyébe, ők azonban továbbra is fenn tudták tartani magukat az élmezőnyben.
Elliot Yamin |
Tízen kívül a legközelebbi új belépő a 20. helyen indító The Tempest, ami az Insane Clown Posse legutóbbi sorlemeze. A legendás bohócruhás duó, amely képregényhősként, pankrátorként, rapmetál előadóként, és ki tudja még hány formában már több mint tíz éve az amerikai zeneipar egyik legmenőbb botrányőse ugyan slágert 1997 óta nem tudott gyártani, de fajsúlyos bulvár sztorikat annál inkább, és most még a nagylemez is visszatért a Top 20-be. Utánuk találjuk a 26. helyen Baby Boy Da Prince, a Katrina hurrikán után újjáéldő New Orleans-i rap szcéna egyik friss tehetségének új lemezét, majd 30.-ként egy másik szóló rapper Devin The Dude áll, rögtön mögötte pedig a Crime Mob hiphop csapat belső problémái miatt sokat késett második kiadványa. A lista további szakaszán, de még ötvenen belül találjuk Bob Marley második fiának, Stephen Marley-nak új megjelenését, és a briteknél a múlt héten listára lépett LCD Soundsystemet.
A kislemezek listáján Amerikában az élre jutott a múlt heti harmadik Akon, és egy helyet veszített Fergie, aki most a második. A hét egyértelmű nyertese a slágerfronton Beyoncé és Shakira, akik hangjaikat egymásnak eresztve vették fel a Beautiful Liar című számot, ami hét nap alatt több mint 90 lépcsőt mászott meg, és most hatalmas ugrással állt fel a dobogó harmadik fokára. A tengerentúli rádiók kedvence az elmúlt héten szintén Akon volt, a legtöbb letöltést pedig a már említett két díva duettje generálta.