A Petőfi Rádió új szlogenjével ("Nagyon zene") is már demonstrálja, hogy mi lesz az adó új irányvonala, és az új műsorok mellé új hangnemet is ígér.
A rádió elsődleges célkitűzése, hogy olyan zenéket sugározzon, melyeket más magyar adókon nem nagyon lehet hallani: "Európa és a világ minden tájának legfrissebb és legsikeresebb zenei kínálatát mutatja be, külön hangsúlyt fektetve a fiatal hazai tehetségekre" - fogalmaz a közlemény.
A június elsején bemutatkozó új műsorstruktúrát a rádió szándéka szerint azokhoz a fiatal hallgatókhoz igazítja, "akik fogékonyak az új, a magyar rádiós piacon zenei alternatívát nyújtó, minőségi zenére."
A Petőfi Rádió új, sávos műsorstruktúrája követná hallgatói életritmusát, ennek megfelelően életmód, kulturális és közéleti információk kapnak helyet a napszakoknak megfelelő szerkesztésben. "A műsorok röviden és könnyedén a lényegről szólnak, érdekesen megközelítve a világot, valamint a szokatlan tartalomszerkesztést kiegészíti a műsorsávra jellemző, sajátos hangzásvilág" - ígérik a rádió vezetői.
Az adó indulásának első három napján a hírösszeállítások mellett a zenei portfolióból készült válogatás lesz hallható.
A Petőfi Rádió honlapján egyébként egy lista is található ízelítőként az új zenei irányvonalból, ötven dallal, melyek közül az előadók a Heaven Street Seventől Johnny Cash-en át a Klaxonsig terjedő széles skálán helyezkednek el.