Miközben a digitális zenei piacról szóló elemzések nagyrészt a Spotify-ra és befutott társaira (iTunes stb.) koncentrálnak, szinte észrevétlenül az Egyesült Államok második legnépszerűbb előfizetéses szolgáltatása lett a Muve Music, amiről alig esett szó a szaklapokban. Ezt a Cricket nevű mobilszolgáltató árulja olyan konstrukcióban, hogy a havi kötött árú előfizetésben benne van a 10 dolláros (2300 HUF) zeneszolgáltatás - nem kell tehát külön pénzt fizetni a mobilszámlán túl, viszont korlátlan mennyiségű zene tölthető el a mobiltelefonra a többmilliós katalógusból. Így például havi 45 dollárért (10 ezer HUF) 1000 óra beszélgetés, korlátlan sms-ezés és 3G internet jár, na meg a zene; plusz pénzért további szolgáltatásokat is lehet venni (a részleteket lásd itt). A Muve természetesen közösségi szolgáltatásokat is kínál, vagyis megoszthatjuk barátainkkal kedvenc számainkat; a My DJ nevű program kitalálja, hogy mit szeretünk és automatikusan letölti a nekünk szánt zenéket.
A Muve Music jelenleg 600 ezer előfizetővel rendelkezik - ezt az Egyesült Államokban az előfizetéses zeneszolgáltatások közül csak a nagyon jól bejáratott, 2001 óta működő Rhapsody múlja felül, több mint 1 millió felhasználóval. A Cricket által kínált mobilos szolgáltatásokat az előre tervezhető költségek miatt elsősorban az alacsonyabb keresetű, városi, kisebbségi fiatalok használják (feketék, latinók) - mint a cég egyik vezetője a New York Timesnak mondta, pont ez az a réteg, amellyel a lemezipar hagyományosan nem igazán törődik. A lapnak nyilatkozó, major kiadóknál dolgozó szakemberek a Muve Musicot amolyan próbának tekintik: vajon ezzel a módszerrel milyen bevételeket lehet elérni, illetve mekkora tömegeket lehet elhódítani a kalózkodástól. Hivatalosan meg nem erősített becslés szerint a havi 10 dolláros díjból 3-4 dollár mehet jogdíjakra, ezt az összeget a letöltések arányait figyelembe véve osztják szét. Az adatok azt mutatják, hogy az előfizetők alaposan kihasználják a Muve lehetőségeit: átlagban havi 30 órát hallgatnak zenét a telefonon. A cég közlése szerint összesen több mint 70 millió dalt töltenek le egy-egy hónapban a felhasználók.
Kérdéses azonban, hogy milyen növekedési lehetőségei vannak a szolgáltatásnak. A cég nagyon bízik a most bevezetett újításban: immár havi 50-70 dollárért (11 400 - 16 000 HUF) androidos okostelefonokat is lehet kapni a Cricketnél, ebben az árban pedig már benne van a Muve. A Billboard úgy becsüli, hogy sok százezres közönséget hozhat ez a szolgáltatásnak, sőt, 2013 nyarára akár a 2 millió előfizetőt is elérhetik. A New York Timesnak nyilatkozó szakértők szerint viszont aggodalomra ad okot, hogy a 2011 januárjában indított Muve az első évben szerzett ugyan félmillió előfizetőt, ám ezt azóta csak százezerrel tudta növelni. Ráadásul nem biztos, hogy jó ötlet belépni az okostelefonok piacára - ezekre ugyanis rengeteg, a Muve Musickal versengő zeneszolgáltatás létezik már, többségük sokkal jobban bejáratott.