Jól érezték magukat az emberek az NVC születésnapi buliján, bár ez nem igazán meglepő egy hamisítatlan minimal techno bulin, ahol könnyen csapdosnak az ütemek és alacsonyan szállnak a poénok. Nagy fogás volt, hogy eljött a Millenárisra az Extrawelt, még akkor is, ha a második nagylemezük messze alulmúlja az elsőt; viszont azt hiszem, hogy a minimál az a zene, amit élőben egyszerűen nem lehet elrontani, ellenben túl nagyot sem lehet dobbantani vele, hiszen az egész nem a feltűnéskedésről szól, hanem a kevesebb több elvéről.
Nemi sztereotípiák ide, politikai korrektség oda, megjegyezném, hogy ezen a bulin még a szokásosnál is több volt a férfi, ami az egésztől nem vesz el és nem is tesz hozzá, de érdekesen furcsa élmény volt. Bár nem ismerek reprezentatív felméréseket, úgy gondolom, hogy a techno alapvetően egy férfias műfaj: hogy miért, azt nem tudom, de valahogy a technora lájtolgatás legtöbbször férfihordák köreiben történik. Pedig a nők is élvezik ezt a zenét, bizton állíthatom; a helyszínen több lány is azt mondta nekem, hogy tetszik neki. Nem úgy különösen maga az Extrawelt, hanem általában a techno, aminek egyik különös tulajdonsága, hogy elkendőzi az egyéniséget, mert annyira letisztult, sztenderd és uniformizált, mint egy Apple-klaviatúra.
Az egyik barátom azt mondta, hogy tökéletes volt a buli, és bizony nem járt messze az igazságtól, mert ezt a koncertet szögmérővel festették. A szögmérővel festés olyan műfaj, ahol a pepecs munka a svájci óra pontosságával találkozik, és az egészet beborítják az aprólékosan megformált részletek. Még az sem rontotta el az estémet, hogy a Millenáris csapnivaló partihely. Igaz, hogy sokan elférnek, de ha hely kell, akkor már inkább a budaörsi reptér hangárjába kéne menni, mint egy olyan térbe, ahol a zsongó tánctértől két lépésre olyan világos van, mint a BRFK egyik vallatószobájában.
De ezek csak hülye apróságok, mert közben a Kiégő Izzóknak köszönhetően fenséges volt a vizuál: Frankenstein technokatonájának feje szuggerált, a szeme fénycsóvákat hányt; kicsit hasonló fless volt, mint amikor az Anyegint láttam az Operában úgy, hogy a háttérben Puskin feje hatalmasodott. Szóval képileg is rendben volt a buli, a hangulat emelkedett volt, mint minden elektronikus partin, a társaságra sem lehet igazán panasz, viszont az Extrawelt annyira háttérbe húzódott, hogy ha nem látom (és igazából ezt a pillanatot tényleg nem láttam), hogy más emberek állnak a pultba a Matador után, akkor nem tűnt volna fel, hogy valami más szól. Ez jó és rossz is lehetne, a fentiek fényében most inkább jó volt: mint egy utazás, amely során nem tűnik fel, hogy Kiskunlacházán átszálltunk, mégis más irányba tartunk, a lényeg viszont változatlan, síneken siklunk. B