Hát mit mondjak arról, amiről semmit nem érdemes? Jóravaló ember már az Only by the Nightnál elengedte a Kings of Leont, így tettem én is. Elvégre ki kíváncsi arra, ahogyan egy fénykorában is csak közepesen menő együttes szép lassan Nickelbackké válik? Hát senki! A Come Around Sundown maxijai csak a rádióból jutottak el hozzám, de ezt egyáltalán nem bántam, sőt most, hogy a kritika írása előtt meghallgattam ezt az albumot is, még kevésbé bánom. Már azon, az ötödik lemezen is nyilvánvalóvá vált, hogy a Kings of Leonban már nincs semmi izgalmas, és maximum olyan emberek számára jelenthetik a rákenrollt, akiknek egyébként fingjuk sincs, mi a rákenroll a 21. században.
Ilyen emberből azonban meglepően sok van, ezért a Kings of Leon népszerűsége is nőtt az Only by the Night óta. Tény egyébként, hogy amit csinálnak a srácok, azt nagyon jól csinálják, meg alapjában véve négy eléggé tehetséges csókáról van itt szó, de ez inkább csak szomorúbbá teszi a hallgatót, amikor ezeket a fantáziátlan lemezeket teszi a lejátszóba.
A Mechanical Bullal semmi nem változott, a Kings of Leon ott vette fel a fonalat, ahol a 2010-es Come Around Sundownnal letette. Gitározgatnak, dobolgatnak, Caleb Followill meg többnyire céltalanul vernyákol – ez az új album receptje. A nyitó Supersoaker szódával elmegy, a basszus nagyon jól viszi a számot, és Caleb Followill [a lenti képen] hangja is tök elviselhető még ilyen kis dózisban. Az ezt követő Rock City létezésének viszont már nincsen semmi értelme, akár hárompercnyi csöndet is feltehettek volna helyette a lemezre.
Na viszont a Don't Matter, az már valami! Még egy egészen tökös szóló is van benne, talán ez az album csúcspontja. Persze nem úgy csúcspont, mint a Mount Everest vagy akár a Kékes, inkább úgy, ahogyan egy alföldi falu szánkódombja. A többi dal meg kábé ugyanolyan. Nem rosszak, de mivel nem is jók, hamar idegesítővé válnak.
Eladhatónak viszont eladható lesz a lemez, van rajta két-három szám, ami maxiként be tudja majd húzni a védtelen amerikai tizenéveseket, és akik közülük megveszik az albumot, azok sem fognak nagyot csalódni, hiszen a töltelékdalok is hozzák nagyjából a maxik szintjét. Az a gyanúm, hogy a Kings of Leon tagjai jelenlegi állapotukban több száz ilyen számot is meg tudnának írni, annyira futószalagon gyártottnak tűnik a Mechanical Bull. Mert hát tényleg, a robot rodeóbikákat is futószalagon gyártják, mind ugyanolyan. Tök jól el lehet ezekkel is lenni, csak míg rendes bikákon csak az igazán fasza csávók rodeóznak, robotbikán akármelyik falusi kretén is lovagolhat a búcsúban, hiszen nincs kockázat, nem eshet baja.
Erősen gondolkodom, hogy mit írhatnék még erről a lemezről, meghallgattam vagy 15-ször minden számot, hátha szembe jön valami, amit majd kiemelhetek a kritikában, de semmi. Elmesélek inkább egy rövid történetet, ami egy kicsit kapcsolódik a Kings of Leonhoz.
Mikor még az előző lakásunkban laktunk, gyakori vendég volt nálunk a duguláselhárító, mert néha igen komoly nézeteltéréseink voltak a vécénkkel. Na, egyszer, amikor épp nálunk volt a szerelő, a laptop kidobta a második lemezről a Pistol of Fire-t (amit én egyébként tökre szeretek), és a duguláselhárító azt mondta, hogy ő hallott már embert szarban fuldokolni, és az pont olyan hangokat adott ki, mint Caleb Followill ebben a számban.
Na de a lényeg, hogy a Mechanical Bullon sajnos már a szarban fuldoklás hangjaira sem kapja fel a fejét az ember, itt csak tömény unalom és céltalan vergődés van. C-