Szinetár Miklós kedden közölte a sajtóval: elvben nem szereti, ha előadások végén ilyenfajta politikai megnyilvánulás történik, de ha Magyarországon egy olyan politikai képződmény, mint a Jobbik ilyen rohamosan tör előre, akkor bizony van értelme a demokrácia féltésének. A rendező hozzátette: nem biztos, hogy ennek egy előadás végén, a tapsrendben kell hangot adni.
"Gondolom, hogy annak idején, amikor az ugyancsak szélsőjobboldali Szabadságpárt kormányra került Ausztriában, akkor is elmondták a Burgtheater művészei az aggályaikat a színpadon" - fogalmazott. Hozzátette: a váltott wienerisch és angol szöveg felolvasását nehezen lehetett érteni, az egész akció szakmailag ügyetlen volt. "A képernyőn megjelenő aradi tizenhárom névsora pedig - akár válasz volt a Nemzeti Színház részéről, akár nem - szintén ügyetlen, értelmetlen és zavaró volt" - mondta. "Kár volt az akcióval elrontani egy jó és sikeres előadás hangulatát" – tette hozzá Szinetár Miklós.
Korábban Blaskó Péter, a Nemzeti Színház színművésze Karin Bergmann Burgtheater-intendánsnak és Jan Bosse rendezőnek címzett nyílt levelében azt írta: a színpad nem arra való, hogy politikai brosúrákat olvassunk fel. Éppen ettől kellene távol tartani magunkat nekünk, színházművészeknek. Blaskó a levélben gyávának nevezte a két osztrák színházi szakembert, és bocsánatkérést követelt.
Hétfőn Vidnyánszky írt nyílt levelet a Burgtheaternek, amiben magyarázatot kért az eseményekre. A bécsi színház kedden délelőtt azt mondta, hogy a levelet még nem kapták meg. Szerintük akciójuk a helyzetnek és a publikumnak jó és megfelelő volt, ehhez további hozzáfűznivalójuk nincsen.
A Nemzeti Színház viszont azt állítja, hogy a levelet a Burgtheater vezetőjének kedden elküldték.
A bécsi Burgtheater Sirály-előadása után a társulat egyik tagja a Nemzeti Színházban, a Madách Nemzetközi Színházi Találkozón (MITEM) játszott vasárnapi vendégjáték végén politikai nyilatkozatot olvasott fel, amiben többek között az állt, hogy a magyar nép egyre inkább eltávolodik a demokrácia szellemétől és Európától.