„Az a célom, hogy ne stigmatizáljuk az óvszert, hanem tekintsünk rá normális dologként.
Láttam már szülőket beszélgetni erről a gyerekeikkel erről a kérdésről. Az ilyen nyílt beszéd szerintem segít helyretenni a dolgokat”” – mondta Niki Johnson egy interjúban.
Az „Eggs Benedict” című kép ezért szerinte nem is lehet gyűlölködő, mindössze markáns kritikát fogalmaz meg az előző pápa óvszerhasználattal kapcsolatos konzervatív nézeteiről. Johnsont főleg Benedek az afrikai AIDS-helyzettel kapcsolatos kijelentései sarkallták a vitára, melyek szerinte nem tanúsítottak kellő érzékenységet a probléma súlyossága iránt.
Milwaukee érseke viszont a művet tartja felháborítónak. Jerome E. Listecki úgy látja, hogy a kép kiforgatja mindazt, amit a pápa képviselt, így nem szabadott volna a múzeumnak befogadnia az alkotást. Blogján egyből ötleteket is ad közfelháborodásra vágyó kortárs művészeknek, hogy folytathatnák Johnson gondolatmenetét:
„Gandhit mondjuk uzit szorongatva, Lincolnt Ku Klux Klános csuklyában, Hitlert pedig tóraolvasás közben, kipával a fején ábrázolhatnák”
– írja kritikus bejegyzésében.
Az érsek mégsem fog bojkottot indítani, vagy zajos tiltakozásba, mert szerinte az évszázadok során az egyház már hozzászokott az efféle nemtelen támadásokhoz. Ezek ráadásul „sokkal nagyobb hatalmaktól és mozgalmaktól érkeztek, mint a mi kis milwaukee-i múzeumunk”.
Végül a múzeum igazgatója, Dan Keegan is megszólalt az ügyben:
Ő szívből reméli, hogy a mű nem csak felháborodást, hanem értelmes párbeszédet is előidéz majd,
mind a művész által felvetett társadalmi témáról, mind pedig arról, hogy mi a művészet feladata a közbeszéd alakításában.