A Red Dot kommunikációs versenyének zsűrije csaknem 7500 induló közül választotta ki idén az 568 legjobbat 17 kategóriában. A Zeneakadémia Lisztérium című imázsklipjét a Film and Animation, ezen belül is a Corporate/Image film alkategóriában díjazta a 27 tagból álló nemzetközi grémium.
A díjat november 6-án Berlinben vehetik át a Zeneakadémia képviselői a kreatív iparág éves csúcstalálkozójának számító Red Dot gálán.
A 40 másodperces imázsklipet Géczy Dávid rendezte. A kisfilm nem a Zeneakadémia egészére, hanem kizárólag koncertközponti tevékenységére fókuszál.
Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, "fapados produkcióval" sikerült az elismerést kivívni, hiszen a számos magyarországi televíziós csatornán, valamint a BBC-n, a Mezzón és a YouTube-on bemutatott reklámfilm költségvetése alig haladta meg a négymillió forintot.
A Zeneakadémia arculata és kommunikációja az újabb Red Dot-díjjal immár nyolc rangos szakmai elismerést mondhat magáénak. Legutóbb 2015 áprilisában a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyében, a Televíziós reklámok-intézményi arculat kategória legjobbjaként, Silver Hugo-díjra tartotta érdemesnek a nemzetközi zsűri.
Úgy látszik, kisfilmben jók vagyunk. Tavaly Cannes-ban az Operaház kisfilmje kapta meg a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat, a legjobb imázsfilm kategóriájában pedig Ezüst Delfin-díjjal jutalmazta a filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri.
A BFZ szárnyal címmel a Budapesti Fesztiválzenekar is készített egy a 2014-15-ös szezonját beharangozó kisfilmet.
A Zeneakadémia kisfilmje
Az Opera imázsfilmje
A BFZ kisfilmje