Rost Andrea Kossuth-, Liszt- és Prima Primissima díjas operaénekesnő a napokban mutatja be első, saját tervezésű ékszerkollekcióját.
A Rost Collection attól különleges, hogy a kézzel gyártott darabokat Koós Lili ékszertervezővel együttműködve Rost Andrea keltette életre.
A művésznő az elmúlt 25 évben zajos sikert aratott a milánói Scala, a New York-i Metropolitan Opera, a londoni Royal Opera House és a bécsi Wiener Staatsoper színpadán.
Többek között Verdi Gildájával és Violettájával, illetve Puccini Pillangókisasszonyával írta be magát az operaénekesek Pantheonjába.
Az Origónak adott interjúban azt mesélte, élete legnagyobb élményeként könyvelte el,
hogy az olaszok csak úgy hívtak: La Rost! Ugyanúgy, mint Callast. La Callas”.
Operaénekes még nem igazán készített ékszert, valószínűleg ő az első ebben a műfajban. Hogy miért kezdett ebbe a projektbe, arról így nyilatkozott:
“Pár éve egy reneszánsz Madonna-képet pillantottam meg a Louvres-ban, szokatlan módon gyűrűt viselt az egyik ujján. Akkor és ott megfogant bennem az ötlet, hogy ha egyszer saját kollekcióm lesz, hasonló nőiességet és erőt sugárzó ékszereket szeretnék tervezni. Hiszen mindig is vonzott a drágakövek csillogása.
Úgy érzem, a kiművelt, csillogó énekhang és egy ékszer briliánsan szikrázó színei hasonlítanak egymásra. Mint ahogy a nyers gyémánt szinte jelentéktelen kődarabnak nézhető és csak sok-sok csiszolás, sokórányi munka után nyeri el csodálatos fényét, úgy az énekhang is több évnyi szorgos munka eredményeképpen tud teljes szépségében kibontakozni.”