Ákos a 4-es metróban álmodozik
![kovács ákos, klip](https://cdn.origo.hu/2023/12/SQhjSDQu_95V0Wk46JVWQNWF4L6eGHaz5bNODfKJ8Ys/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NiMDUzMjgzZDc2YTRkMjZhODZiYzQ0YjM0YmYwY2Y1.webp)
Az Ugyanúgy ma közzé tett klipjének művészi mélysége persze nem meglepő, hiszen maga Ákos rendezte a videót, aki a sajtóanyag szerint az ősszel megjelent „Még egyszer lemezborítójának tükröződésre épülő ötleteit vitte tovább”.
És tükröződésből tényleg nincs hiány. Itt aztán mindenki megtalálja a maga tükörképét és hasonmását, "egymásba fonódik" és "álomba réved", mindezzel vizuálisan is erősítve a dal mélyen költői üzenetét. Azt ugyan nem mernénk találgatni, hogy pontosan mi köze a videóban Ákosért bomló Dorogi ikerpárnak és az antik díványon merengő Piros Ildikónak egymáshoz, de
feltehetően ennek is a mindent elemésztő, időn és téren átívelő szenvedélyhez van köze, mint minden igazi költeménynek.
Nyilván nem véletlen a helyszín sem: mélyen szimbolikus, hogy a szereplők épp a "Bálna" gyomrában mozgólépcsőzve kutatják a szerelmet, és sejthetően a 4-es metró impozáns Gellért téri megállójában sem csak a csatlakozásukat várják.
A Magyar Telekom decemberben jelentette be, hogy felbontja szponzori szerződését Ákossal, az énekes Echo TV-nek adott interjúja miatt. A december 13-i műsorban Ákos egyebek mellett azt mondta, hogy „a nőknek nem az a dolguk, hogy ugyanannyi pénzt keressenek, mint a férfiak”. Arra a kérdésre, hogy mi a dolguk, kifejtette:
a női princípiumot beteljesíteni (...) valakihez tartozni, valakinek gyereket szülni”.
Nyilatkozata miatt számos kemény bírálatot kapott. A Magyar Telekom azzal indokolta a szerződésbontást, hogy nem tartja összeegyeztethetőnek az interjúban elhangzottak szellemiségét a cégcsoport hitvallásával és értékrendjével. Azóta a felek megegyezéssel zárták le a sokéves együttműködést, a vitás kérdéseket megnyugtatóan rendezték.