2016 novemberétől a világ teljesen más szemmel néz majd a kelet-európai zenei színtérre. November 16. és 19. között első alkalommal teszi lehetővé a Budapest Showcase Hub zenei szakemberek, zeneimádók, együttesek és vájtfülűek számára, hogy kapcsolatot építsenek, és felfedezzék a régió zeneiparában rejlő lehetőségeket.
A BUSH egy olyan zenei showcase fesztivál, amely bemutatja a kelet-európai zenei élet krémjét,
a feltörekvő tehetségeket és a már nemzetközileg is elismert előadókat, együtteseket.
Az esemény szól a régió képviselőinek - legyen szó menedzserekről, kiadókról, klubokról vagy fesztiválszervezőkről -, a tartalomszolgáltatóknak, és végül, de nem utolsósorban, a zeneszerető közönségnek. 12 ország legbefolyásosabb együtteseit és médiaszereplőit hívták meg a szervezők, hogy feltáruljanak a régió zenei lehetőségei a "Balkántól a Baltikumig". Mindez számokban kifejezve:
25 koncert, 20 szakmai program, 250 meghívott szakember.
A BUSH célja, hogy újszerű módon mutassa be a régió zeneiparának pezsgő és kreatív oldalát. A nemzetközi fesztivál szervezői arra törekedtek, hogy a résztvevőknek egyedi kelet-európai zenei élményt nyújtsanak. A fesztiválon a szakemberek jobban megismerhetik saját területüket, és ezáltal hatékonyabban tudják majd képviselni zenészeiket a nemzetközi színtéren, a fiatal tehetségek pedig felkerülnek a képzeletbeli zenei térképre.
A BUSH az egyetlen olyan, úgynevezett showcase fesztivál (ahol a közönség soraiban koncertszervezők, zenekiadók munkatársai, impresszáriók, hivatásos tehetségkutatók is ülnek), amely
nemcsak egy adott ország zenéjére, hanem a teljes régióra koncentrál.
A fesztivál egyik fő feladatának tekinti, hogy szélesítse és megerősítse a kelet-európai piacot, és szakmai programjaival elősegítse az országok közti együttműködést. Éppen ezért, kiemelt jelentőséget kaptak az előadások, a digitális workshopok és a kurzusok, amelyek segítségével bárki bepillanthat a régió élőzeneiparának legújabb irányzataiba.
A BUSH fő helyszíne a budapesti Gozsdu udvar és környéke, amely a számos ott található szórakozóhely, bár, romkocsma, hotel és étterem révén eleve tökéletesen képviseli a régió zeneiparának sokszínűségét.
A szervezők arra kértek zenei szakértőket Európa számtalan pontjáról, hogy ajánlják kedvenc együttesüket saját országukból. 13 országból több mint 100 szavazat érkezett. Így összesen 318 együttes neve került a jelölőlapokra.
A bukaresti trió, a Golan 2013-ban alakult, és tagjai rövid idő alatt a román elektronikus zene legnagyobb sztárjaivá váltak. House, acid jazz és R'n'B ötvözte zenéjükben megszólaltatnak olyan hangszereket is, mint a furulya vagy a trombita, amelyek különleges hangzásvilágot kölcsönöznek dalaiknak.
A Stray Dogg, hangzásával ellentétben, nem egy álmos arizonai kisvárosból érkezik. Álomszerű indie-folk dalaik Szerbiában, Belgrádban születettek. 2013-ban a szerb közszolgálati tévé őket választotta az ország legjobb együttesének.
A Koala Voice kvartett tagjai fiatalok és tehetségesek. A szlovén formáció indie-popos hangzásának a lo-fi gitár és egy kis surf-rock ad 70-es évekbeli lazaságot. A csapatot nemrég a brit DIY magazin a 2016-os Eurosonic fesztivál egyik legnagyobb felfedezettjének választotta.
A 27 éves producer, Jimmy Pé neve jól ismert a zenei fesztiválokon. Láthatta már a Pohoda, az Outlook, a Sziget és a Liverpool Sound City közönsége is. Jimmy a friss szlovák tehetségeket maga köré gyűjtő Gergaz Label egyik zászlóshajója. A fiatal producer könnyeden mozog a különböző zenei területek között, mégis képes megtartani egyedi stílusát, amelyet leginkább a tört ütemek jellemeznek – ezek mellé néha melankólia, máskor eufória társul.
A magyar Gustave Tiger zenéjét sokan katedrális-punk, post-punk és proto-punk címkékkel illetik, stílusukat tehát meglehetősen nehéz egyetlen kategóriába sorolni. Röviddel 2013-as megalakulásuk után máris a magyar underground szcéna egyik legmeghatározóbb együttesévé léptek elő. Dalaikban a 80-as 90-es évek alternatív zenéjét dobják fel punk energiával, és mindezt irodalmi szövegeik teszik egyedülállóvá.
Az egykori zenész, mérnök, promoter és remix-mester Simon Wheeler a Digital at Beggars Group vezetője. A világ legnagyobb zenei konferenciáin mesél a digitális zenéről és a jól működő médiastratégiáról. Még az angol parlamentben is felszólalt a digitális zenei jogokkal kapcsolatban.
Az egyik legnagyobb presztízsű zenei magazin, a Musically.com kampányszervezéssel kapcsolatban tart workshopokat. A legjobb stratégiákat, konkrét eseteken keresztül mutatják be, továbbá elárulják azt is, hogy szerintük hogyan lehet megszólítani a jövő nemzedék zenerajongóit.
Andrew Apanov a zenei marketinggel foglalkozó "Dotted Music" alapítója. Ő találta ki a zenei szakembereknek szóló WeSpin.co nevű közösségi platformot, amely abban segít, hogy hogyan lehet eladni a már meglévő, jó minőségű zenét. A növekedés lehetőségeiről könyvet is írt, és heti podcastjaiban is ezzel kapcsolatos tippekkel látja el hallgatóit. Előadásában arról beszél majd, hogy milyen marketing-fogásokkal lehet növekedést elérni zenei területen, illetve, hogy hogyan fogható fel a zenei promóció egy igazi startupként.
Bővebb információt az alábbi linkeken -
http://budapestshowcasehub.com/
https://www.facebook.com/budapestshowcasehub
https://www.instagram.com/budapest_showcase_hub/ -
kedvcsináló előzetest pedig itt láthatnak: