Májustól Velence a kortárs képzőművészet legfontosabb nemzetközi központja: nemrég megnyílt képzőművészeti biennáléra nagyjából félmillió látogatót várnak, a városban pedig
egymást érik a tárlatok.
Ezúttal a kiállítók között van a Ferenczy Múzeumi Centrum is, amely 2016 őszén Art Capital elnevezéssel indított Szentendrén kiállítás- és programsorozatot.
A tavalyi projekt egyik legnépszerűbb eleme volt a Dunán installált River-pool című alkotás. Vincze Ottó munkájának új változatát vitték most el Velencébe, ahol már a hivatalos megnyitó előtt is folyamatosan fényképezik, filmezik a művet. A River-pool című térinstalláció
tizenhét darab méretes biliárdgolyókká alakított hajózási ütközőbójából áll,
melyek a víz mozgásának engedve ringatóznak a széles Giudecca-csatornán. A biliárdtól eltérően itt nincs szilárd alap; a szüntelenül áramló víz miatt az egyébként rögzített, állandó pozícióval rendelkező golyók helyzete mindig más.
Vincze Ottó installációjában a közismert játék golyókészlete két fehér golyóval és az oldalukon viselt jelvényekkel egészül ki. Szentendrén a horgonyos, kettős kereszt töltött be, Velencében pedig az oroszlán szimbóluma játszik jelentős szerepet. A két kalmárváros jelképei egyszerre utalnak a vízi úton folytatott kereskedelemre és az abból felvirágzó kulturális örökségre.