2006-ban, tizenegy évvel ezelőtt kezdődött a Budapesti Wagner-napok története. Az elmúlt évek során nem csak a budapesti Wagner-rajongók ünnepévé vált eseménysorozat, amely az úgynevezett teljes bayreuthi kánont, vagyis a szerző életében ott bemutatott mind a tíz operát színre viszi különböző színvonalas kísérőprogramokkal társítva.
Idén ismét látható a legendás tetralógia, A nibelung gyűrűje – négy egymást követő estén át, pontosan úgy, ahogy eredetileg maga Richard Wagner elképzelte. Ráadásul ebben az évben
Brünnhilde szerepét a maratoni Ring-folyam mindhárom estéjén a világhírű drámai szoprán, Iréne Theorin énekli majd,
ami hatalmas erőpróba a Budapesti Wagner-napok visszatérő ikonjától.
Rajta kívül is ünnepelt Wagner-énekeseket vonultat fel a rendezvény: Siegfried szerepében ismét Christian Franz és Daniel Brenna, Wotanként James Rutherford látható majd, Hagen szerepét a Feröer-szigetekről származó Rúni Brattaberg énekli. Sieglinde szerepében 2017-ben is Anja Kampét láthatja a közönség, Fasoltként a kiváló Bretz Gábor, Alberichként Kálmán Péter, Frickaként Schöck Atala, Gutruneként pedig Pasztircsák Polina lép színpadra.
A nibelung gyűrűje színpadra állítására Hartmut Schörghofer rendezőt kérte fel Fischer Ádám, fontosnak tartva, hogy a német művész
nem a megszokott operai kliséket és eszközöket használja, hanem társműfajokat hív segítségül:
filmvetítéssel, árnyjátékkal, bábokkal és táncművészek közreműködésével, valamint egy többfunkciós díszletfal alkalmazásával jeleníti meg mitológiai történet fantasztikus jeleneteit a rajnai sellők gyűrűjének elrablásától egészen a Valhalla pusztulásáig.
A legendás Ring mellett minden évben feltűnik egy-egy másik Wagner-zenedráma is. 2017-ben nem csupán a Parsifal tért vissza két este erejéig, de a korai Wagner-remekmű, a Rienzi is színpadra kerül június 19-én, koncertszerű előadásban.