Elek Tibor az MTI-nek adott interjújában elmondta, hogy a munkát valójában már nyáron elkezdte, november 2-án a Testvérest című előadással indul is a kamaraszínház április végéig tartó programsorozata, amelyhez idén először egy műsorfüzet is készült.
Már novemberben megtartják az első szabadegyetemi kurzust, amelyet kinevezésekor céljai között említett.
Az ingyenes programokon a különböző művészeti területek jeles hazai vagy határon túli képviselői vezetik be az érdeklődőket a kortárs művészet műhelytitkaiba, értelmezési lehetőségeibe.
Az első mesterkurzust november 23-án Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója tartja. Kinevezésekor több sajtóorgánum "Vidnyánszky emberének" nevezte Elek Tibort, ezzel kapcsolatban az új direktor aláhúzta, hogy a mindenkori Nemzeti Színházzal és annak vezetőjével évtizedek óta szoros a Gyulai Várszínház együttműködése, ő ezt a hagyományt szeretné megtartani. Az első előadásnak pedig véleménye szerint – színház lévén – a színházról kell szólnia, mindössze ezért kérte fel a Nemzeti Színház vezetőjét.
Aznap avatnak egy domborművet Gedeon József korábbi színházigazgató tiszteletére, ebből az alkalomból is megkérte Vidnyánszky Attilát, hogy emlékezzen meg egykori barátjáról.
A mesterkurzus-sorozat előadója decemberben Binder Károly zenész, januárban Lonovics László képzőművész, februárban Szász János filmrendező lesz.
Elek Tibor elárulta, hogy nyár óta járja a hazai és a határon túli színházakat, folytat tárgyalásokat, így a jövő nyári évad fő sarokpontjai is körvonalazódtak már a fejében. Az évadot egy héttel korábban, június 24-én indítják majd, a Nemzetközi Shakespeare Fesztivált két-három nappal lerövidítik, így pontosan egy hetes lesz. Négy saját bemutatót terveznek, de többségében – a hagyományoknak megfelelően – más színházakkal közös premierként, hogy az előadások továbbjátszása biztosított legyen.
Az első bemutató Székely János Caligula helytartója című drámája lesz, amelyet éppen 40 éve adtak elő a Gyulai Várszínházban Harag György rendezésében, és amelyet azóta is a teátrum egyik legemlékezetesebb, legsikeresebb darabjának tartanak – mondta Elek Tibor, rámutatva, hogy ezzel egyik fő vállalása, a történelmi dráma visszahozatala felé is megteszik az első lépést.
Igyekszik a kortárs magyar drámának is nagyobb szerepet adni. Bár ehhez több időre van szükség, jövőre is szeretne már kortárs darabokat műsorra venni.
A Nemzetközi Shakespeare Fesztiválról szólva elmondta, hogy jövőre először tematikus évaddal kísérleteznek. A téma: Hamlet és társai, így hazai és külföldi Hamlet-előadásokat, Hamlet-parafrázisokat, továbbgondolásokat terveznek színre vinni. Az eddigi gyakorlatnak megfelelően néhány külföldi társulatot is szeretne meghívni a fesztiválra, tárgyal is már olasz, orosz, angol és cseh színházakkal.
Elek Tibor közönségbarát előadásokat ígért kinevezésekor:
látványosabbá, érdekesebbé próbáljuk tenni a színház tevékenységét, miközben a minőségből nem engedünk, s ebbe belefér több zenei program, ahogyan ez a januárig már megszervezett kamaratermi sorozatban is megjelenik.
Szeretné megerősíteni, illetve megújítani az együttműködést az erdélyi magyar teátrumokkal. Mint mondta, a sepsiszentgyörgyi színházzal kialakított jó kapcsolatot megőrizné, de igyekszik az Aradi Kamaraszínházzal, a nagyváradi és a marosvásárhelyi magyar társulattal is kapcsolatot építeni, valamint megújítani a korábbi szoros köteléket a Kolozsvári Magyar Operával. Az Aradi Kamaraszínházzal közös bemutatót is terveznek jövőre, a Kolozsvári Magyar Opera Hunyadi László című Erkel-előadását pedig meghívják 2018-ban a Tószínpadra.
Kísérletet tesznek arra, hogy a nyári évad idején zajló két nagy városi fesztivállal, a Körös-völgyi Sokadalommal és a Végvári Napokkal szervesebben működjenek együtt. A török-magyar harcok korát, a gyulai vár elfoglalását megelevenítő Végvári Napok nyitónapján például nem egy könnyűzenei koncert lesz az esti attrakció jövőre, hanem a Zrínyi 1556 című rockmusical – árulta el.
Megjegyezte, hogy a nyári évadban a Csabai Nyár programsorozatával, valamint a Szarvasi Vízi Színház kínálatával kell versenyeznie a Gyulai Várszínháznak. Véleménye szerint azonban a Dél-Alföldön sok színházkedvelő ember van, mindhárom teátrum előadásait sokan látogatják, kereslet tehát van. Gyulán nagyban lehet építeni az itt nyaraló vendégekre is, ráadásul évek alatt kialakultak a teátrumok saját profiljai, és a nézők is tudják nagyjából, hogy hol mire számíthatnak.
Elek kiemelt céljának nevezte a fiatalok megszólítását, nemcsak a hozzájuk közelebb álló előadásokkal, zenei programokkal, hanem kifejezetten középiskolásoknak szóló pályázatokkal és beavató színházi előadásokkal is.
Végül elmondta, hogy a Bárka folyóirat főszerkesztői posztját megtartja a jövőben is. "Az elmúlt hónapokban is tudtam foglalkozni a Bárka mellett a várszínház programjainak szervezésével. Miért ne tudnám a színházi munkáim mellett, az eddigieknél jobb munkamegosztással, szerkeszteni a folyóiratot?"