A múzeum termeiből a hétfői szünnapon 24 vitatott képet távolítottak el,
hogy szakértői vizsgálatnak vessék alá őket, a képeken Malevics, Kandinszkij és Vlagyimir Tatlin aláírása volt. Január 15-én a De Standaard flamand napilapban és a The Art Newspaper folyóiratban közzétett nyílt levélben művészettörténészek felhívták a figyelmet a genti múzeumban kiállított 24 orosz avantgárd alkotás „erősen kétséges” eredetére. A művészettörténészek ugyan
nem minősítették hamisítványoknak a képeket,
de azt mondták, hogy egyetlen katalógusban sem szerepelnek. Szakértők szerint az 1890-től 1930-ig tartó művészeti irányzatot, az orosz avantgárdot előszeretettel hamisítják.
A hírnevét érintő vita miatt a múzeum a múlt héten bejelentette, hogy
rövidesen szakértői bizottságot neveznek ki a művek hitelességének ellenőrzésére.
A múzeum akkor kizárta, hogy eltávolítsák ezeket a műveket a kiállítótermekből, mert nem támasztották alá megcáfolhatatlan bizonyítékokkal a vádakat. Az eredetvizsgálatot csak a megkérdőjelezett művek kis részén tervezték elvégezni. A múzeum azonban mostanra úgy döntött, hogy korlátlan hozzáférést biztosít a szakértőknek a raktáraiban tárolt valamennyi műhöz. A szakértői bizottságot a lehető leghamarabb kinevezik, és rögtön munkához láthat. A vitatott műveket a múzeumnak kölcsönző magángyűjtő, Igor Toporovszkij orosz-belga állampolgár azt mondta, hogy
igazságtalan és erőszakos támadás érte,
és a vádakat olyan műkereskedők terjesztik, akik az ügyfeleik között lévő gazdag oroszokkal kapcsolatos kereskedelmi érdekeiket féltik.