Mi volt az édesapja, Ennio Morricone koncepciója a turnéval kapcsolatban?
Az apám három évvel ezelőtt állt elő az ötlettel. Édesanyámmal, a GEA producereivel és a testvéreimmel együtt úgy döntöttek, hogy
egy olyan koncert-show koncepciót hoznak létre, amelyben a leghíresebb filmzenéinek muzsikáját tökéletesen szinkronizálják a megfelelő filmek képeivel.
Az ötletet apám is úgy fogalmazta meg, hogy a zenéjét új formátumban vezényelhessem le.
Mennyi maradt meg a műsor eredeti elképzeléséből?
A műsor minden eleme még mindig nagyon is az édesapám eredeti elképzelésén alapul!
Melyek azok a "kötelező" elemek, amelyeket a közönség elvár?
A közönség biztosan elvárja, hogy az édesapám leghíresebb darabjait hallhassa, és ezeket a darabokat lesz szerencsénk bemutatni. A közönség olyan filmek ikonikus zenéit fogja élvezni, mint
A jó, a rossz és a csúf, a Cinema Paradiso, az Aki legyőzte Al Caponét, és még sok más filmzenét.
A közönség valószínűleg minden egyes darabot fel fog ismerni, amint meghallja az első néhány hangot. Nagy érzelmi feszültség és a világ egyik leghíresebb és legkedveltebb komponistájának páratlan zenei szépsége jellemzi majd ezt a koncertet.
Lesz-e kifejezetten a budapesti közönségnek szóló darab?
Sajnos nem. A közönség világszerte ugyanazokat a híres darabokat fogja hallani, amire édesapám nagyon vágyott ennél a koncertnél.
Hogyan emlékszik vissza a legfontosabb közös munkájukra, a Cinema Paradiso című film megzenésítésére?
Felejthetetlen élmény volt. Nagyon sokszor mondta nekem, hogy imádta a szerelmi témát.
Szerinte ez volt a legszebb dallam, amit valaha komponáltam.
Szeretnék egy kicsit mesélni arról, hogyan mentek a dolgok azon a reggelen. A stúdiómban voltam, amikor apám megkért, hogy olvassak fel egy filmforgatókönyvet. Megkérdezte, hogy szeretnék-e komponálni valamit a szerinte gyönyörű forgatókönyvhöz. Különösen a híres csókjelenethez kért tőlem ihletet. Megragadott a kérése és a történet, és ekkor komponáltam a Love Theme-t.
Néhány perc múlva, miután a kotta apám íróasztalán feküdt, két akkordot tett hozzá, majd eldöntötte, hogy milyen lesz a ma már híres hangszerelés (Ennio Morricone nem csupán dallamai, de egyedülálló, forradalmi hangszerelése miatt vált világhíressé - a szerk.). Ezt rendkívüli pillanatnak tartom zeneszerzői pályafutásomban, hiszen általában egyedül dolgoztunk, és csak elméleti szinten cseréltünk eszmét.
Ami azt illeti, továbbra is tanulmányozom apám kottáit, és folyamatosan emlékszem a hangszerek használatára vonatkozó javaslataira.
Meg lehet tanulni filmzenét írni?
Természetesen! Úgy gondolom, hogy az alapvető összetevő az inspiráció, és mindig is az lesz, amit aztán a technika – az anyag kezelésének képessége – követ. Természetesen
fontos a rendezővel való kommunikáció képessége, legalábbis egy bizonyos szinten, és egy különleges tulajdonság: az, hogy a képeket hanggá tudjuk alakítani, feltárni a ki nem mondott jelentésüket, vagyis az a képesség, hogy a zenével valóságosabbá és mélyebbé tegyük a képet.
Édesapja egyszer azt mondta, hogy nem fontos a forgatókönyvet teljesen ismerni, a film lényegét kell megérteni. Egyetért ezzel?
Igen, nagyon is egyetértek.
A film lényegének megragadása elengedhetetlenül fontos.
Ez talán még azon is túlmutat, hogy hol lesz a zene helye.
Milyen élményt jelentett Ennio Morricone számára A 60 év zene budapesti koncertje? Hogyan beszélt róla?
Emlékszem, hogy ott voltam vele a budapesti koncerten! Nagyon szerettem látni a műsort. Arra is emlékszem, hogy édesapám azt mondta nekem, hogy nagyon elégedett volt, igazán boldog, különösen a zenekarral és a kórussal, hogy el tudták érni azt a hangzást, amit keresett.
Gyönyörű este volt, és alig várom, hogy decemberben én magam is felléphessek az embereknek Budapesten, édesapám zenéjével.