Az emberek sokkal inkább érintettnek érzik magukat, ha egy híresség egészségügyi gondjairól van szó, mintha csak általában olvasnának a betegségekről. Amanda Hinnant kutató szerint a bulvár újságírás nagyon fontos szerepet tölt be abban, hogy egészségügyi üzeneteket közvetítsenek: "Sok olvasó számolt már be arról, hogy a celebek egészségügyi problémái hatással voltak a gondolkodásukra, és arra is, hogy hogyan kezeljenek bizonyos egészségügyi helyzeteket."
Más kutatókkal közreműködve, professzor Hinnant egy sorozat fókuszcsoportos beszélgetést folytatott rendszeres bulvárlap olvasókkal. Azt találták, hogy ha egy híres ember szenved valamilyen betegségben, az nagyobb ösztökélést jelent számukra, hogy megváltoztassák viselkedésüket, mintha egy családtagjukkal esett volna meg a dolog.
Például egy Robbie Williams vagy Lily Allen depressziójával vagy Amy Winehouse alkoholproblémáival foglalkozó cikk sokat segíthet egy olyan olvasónak, aki szintén ezekkel a betegségekkel küszködik."Egy függőségben szenvedő celeb története nagyobb hatást válthat ki azokból az olvasókból, akiknek már volt részük az adott problémával" - mondja Professzor Hinnant.
Azt is hozzátette, hogy a legújabb celebtörténetek vitákat indíthatnak el barátok és családtagok között, amiknek a kapcsán a szülők jó tanácsokkal láthatják el gyermekeiket.